Gå til innhold

Hva får dine håpefulle til jul?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

8

• org

2

• serendipity

2

• fei1365380229

2

Mest aktive i denne tråden

Det er kjempefine gaver, og det er flere enn èn, noe som teller mye mer enn prisen når barna sjøl vurderer!! De har ikke særlig begreper om hva ting koster enda, kanskje? Og skygg bare unna all sammenligning med hva de får av andre, i alle fall på pris. Det er en viktig foreldrejobb å lære barna å glede seg over det de får. Og de har nok å glede seg over, så det skulle være lett her i dette tilfellet :o)

Det er kjempefine gaver, og det er flere enn èn, noe som teller mye mer enn prisen når barna sjøl vurderer!! De har ikke særlig begreper om hva ting koster enda, kanskje? Og skygg bare unna all sammenligning med hva de får av andre, i alle fall på pris. Det er en viktig foreldrejobb å lære barna å glede seg over det de får. Og de har nok å glede seg over, så det skulle være lett her i dette tilfellet :o)

Jeg vet jo det, egentlig. Og heldigvis har ikke stemor og pappa bedre råd enn meg heller så de kommer ikke til å stille med særlig mer antar jeg. :o)

Men noen ganger får man sånne rare tanker og da er dere her inne sannelig gode å ha! :o)

Gjest Flystripa

Gutt 5 år: Lego City kranbil, genser, elektrisk blyantspisser, div tegnesaker.

Han fikk en skipakke for to uker siden, slik at lillebror kunne arve det settet vi allerede hadde i huset.

Gutt 3 år: Postman Pat bil, genser, div tegnesaker + saks, Adidas joggedress, han fikk arve skiene til storbror (han klappet i hendene og ble veldig glad :)

Jente 5 mnd: ingenting fra oss. Hun har fått tripp-trapp stol fra oldemor og får stilige klær fra de andre i slekta. Jeg handler nok endel klær til henne i januar istedet.

Du har kjøpt finfine gaver til ungene dine!

Jeg vet jo det, egentlig. Og heldigvis har ikke stemor og pappa bedre råd enn meg heller så de kommer ikke til å stille med særlig mer antar jeg. :o)

Men noen ganger får man sånne rare tanker og da er dere her inne sannelig gode å ha! :o)

Vi realitetsorienterer hvem som helst nå i blodtåka før jul! Bare spør!

Gutt 5 år: Lego City kranbil, genser, elektrisk blyantspisser, div tegnesaker.

Han fikk en skipakke for to uker siden, slik at lillebror kunne arve det settet vi allerede hadde i huset.

Gutt 3 år: Postman Pat bil, genser, div tegnesaker + saks, Adidas joggedress, han fikk arve skiene til storbror (han klappet i hendene og ble veldig glad :)

Jente 5 mnd: ingenting fra oss. Hun har fått tripp-trapp stol fra oldemor og får stilige klær fra de andre i slekta. Jeg handler nok endel klær til henne i januar istedet.

Du har kjøpt finfine gaver til ungene dine!

*Hehe* Jeg har fått streng beskjed fra mine to:"Du! Postman Pat, det er barnslig assa!" ;o) Ikke at jeg har verken sagt noe om ham eller kjøpt noe med ham, så jeg aner ikke hvor de hadde det fra, men beskjeden var klar.

Annonse

*Hehe* Jeg har fått streng beskjed fra mine to:"Du! Postman Pat, det er barnslig assa!" ;o) Ikke at jeg har verken sagt noe om ham eller kjøpt noe med ham, så jeg aner ikke hvor de hadde det fra, men beskjeden var klar.

Ja, hos oss er nå Byggmester Bob (engang den store helten) Mummi, Pat og Ole Brumm alle definert som superbarnslig.

Slik går det når man blir skolegutt, visst. (og søstra tar jo etter.)

Gjest Flystripa

5-åringen min sier det samme! Men lille R er sååå glad i Postman Pat, og sier at "Mis og Pat og den bilen _må_ æ bare ha! Åååå, deinn e så fiiin!"

Jaja, jeg måtte bare:)

Andre gaver jeg vet at dem får, er stort magnetsett og Sorelsko, og Lego.

Ja, hos oss er nå Byggmester Bob (engang den store helten) Mummi, Pat og Ole Brumm alle definert som superbarnslig.

Slik går det når man blir skolegutt, visst. (og søstra tar jo etter.)

Mummi og Brumm går fremdeles gjennom nåløyet her, men Bob og Pat er fullstendig ut ja. :o)

Brumm blir aldri ut.... Ikke for mor i alle fall! :o)

Det høres VELDIG bra ut :)

Min 6-åring får "dessverre" ein 4-hjuling.. Det er faren som har bestemt. Minstemann (1 år)får nok et par leker :) Er ikke så storforlangende ennå heldigvis

Mannen min er også helt gira på at 6 åringen skal få en firehjuling. Vi har en stor selv, og han er så¨fascinert av de små. Men jeg bremser og bremser.... lurer på hvor lenge jeg klarer det!

Mannen min er også helt gira på at 6 åringen skal få en firehjuling. Vi har en stor selv, og han er så¨fascinert av de små. Men jeg bremser og bremser.... lurer på hvor lenge jeg klarer det!

Hehhe.. bra det er flere som har det problemet.. Men jeg måtte gi opp.. Heldigvis er det en fjernkontroll på 4-hjulingen slik at vi kan slokke motoren om det går alt for galt /skeivt :)

Annonse

Hehhe.. bra det er flere som har det problemet.. Men jeg måtte gi opp.. Heldigvis er det en fjernkontroll på 4-hjulingen slik at vi kan slokke motoren om det går alt for galt /skeivt :)

Hvor stor er motoren på den da, og hvor mye koster den? De mannen min sikler etter, tror jeg koster mangfoldige tusen....

Hvor stor er motoren på den da, og hvor mye koster den? De mannen min sikler etter, tror jeg koster mangfoldige tusen....

Det er en Eagle ATV for barn, 50cc.. NEKTER å gi han noe mer kraftig :)

Utsalgspris er 13.890, men vi fikk den til 1/3 av prisen på nettet :)

Max fart på 45 km/t

5-åringen får game-boy.

8-åringen, som er en liten kunstnerspire, får et slags PC-tegnebrett som kobles opp mot PC-en slik at han kan lage mer avanserte bilder enn i paintbrush-programmene, og det blir nok mye artigere også.

Pappaen har fått bestemme (og kjøpe inn) julegavene til dem i år.

Jeg synes det høres ut som flotte gaver jeg!

Her i huset tar vi litt av i år siden de to eldste får slalåmski m/utstyr. I tilelgg blir det litt klær og en innholdsrik julestrømpe. Og så kommer det gaver til og fra søskene, den yngste skal få gi de to store hvert sitt sengesett :-)

3 åringen får sikkert en stor legoeske og kanskje noe annet "stort" ( i volum, ikke i pris. hun trenger ikke like dyr gave som søsknene).

Slalåmskiene er svært ønsket. 6 åringen sa isted at storesøster kunne få nye og kunne han arve hennes gamle. Gjett om han blir fornøyd når han får nye han også!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...