Gå til innhold

Hva får dine håpefulle til jul?

Anbefalte innlegg

Jeg er alene med mine barn, og de får bursdags- og julegaver til en samlet verdi av 1500 kr pr. barn pr år. Sånn rundt regnet.

I år fordeler det seg slik at julegavene kommer på 1000-1200 kroner, og dermed blir det 3-500 kroner igjen til bursdagsgave.

Jeg legger av penger til dette hver eneste måned året igjennom, ellers hadde jeg ikke hatt en sjanse i havet.

Fortsetter under...

• Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

8

• org

2

• serendipity

2

• fei1365380229

2

Mest aktive i denne tråden

Jeg synes det høres ut som flotte gaver jeg!

Her i huset tar vi litt av i år siden de to eldste får slalåmski m/utstyr. I tilelgg blir det litt klær og en innholdsrik julestrømpe. Og så kommer det gaver til og fra søskene, den yngste skal få gi de to store hvert sitt sengesett :-)

3 åringen får sikkert en stor legoeske og kanskje noe annet "stort" ( i volum, ikke i pris. hun trenger ikke like dyr gave som søsknene).

Slalåmskiene er svært ønsket. 6 åringen sa isted at storesøster kunne få nye og kunne han arve hennes gamle. Gjett om han blir fornøyd når han får nye han også!

For en skjønn lillebror :) Han minner litt om min lillebror da vi var små, da jeg fikk nytt skiutstyr og han arvet mitt gamle. Jeg håper at han ikke var misunnelig for at jeg fikk nytt. Han har jo nesten alltid måttet arve. Siden jeg alltid har vært eldst, har det ikke blitt så mye arving på meg, så av og til lurer jeg på hvordan det hadde vært å være mellomst eller minstemann i familien.

Jeg har ingen barn enda, men lurer på hvordan jeg kommer til å greie fordelingen mellom nye ting og arveting når den tid kommer.

Synes overhodet ikke du er gnien :-) Personlig synes jeg gavepresset og ikke minst pengepresset har tatt veldig overhånd. Dessuten synes jeg det høres ut som veldig bra gaver!

Knærten her i huset på snart 2 år får lite bord med to stoler (180kr.) til rommet sitt og ratt-akebrett (350kr.), i tillegg får han togbane (den av tre fra IKEA)(90kr.) fra nissene, og litt lego (80kr.) og sjokolade i julestrømpen. Til sammen ca.700kr. Men vi har først og fremst tenkt på hva han trenger/"ønsker seg" ( i den grad en 2-åring ønsker seg noe), og ikke prisen. Men det ville stoppet natutlig på rundt 1000kr.uansett tror jeg.

M.v.h.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...