Gå til innhold

Hvorfor døper dere ungene når dere ikke er kristne?

Anbefalte innlegg

Alle som døper barna sine i statskirken, vet jo at da blir barnet medlem av statskirken.

Er det å ta seg rettigheter???

Da må de jo la være å døpe barna sine der da, hvis de ikke vil at de skal bli medlem/skrevet inn i kirkeboka.

Nei nå må du lese innleggene over her, som er fohistorien til det jeg skrev :-) Det sies her at barn blir automatisk medlem av statskirka ved fødsel hvis den ene forelderen er medlem. Men det synes jeg høres rart ut, for jeg mener det er dåpen som gjør at man er medlem. Derfor reagerer jeg på at statskirka gjør barn til medlem som ikke er døpt, og dermed kan det virke som at innskrivningen i kirkeboka bare er symbolsk.

M.v.h.

Fortsetter under...

• Svar 83
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• fei1365380229

15

• morsan

6

• ponny1365380855

6

• Glimtipper

3

ponny1365380855

Nei nå må du lese innleggene over her, som er fohistorien til det jeg skrev :-) Det sies her at barn blir automatisk medlem av statskirka ved fødsel hvis den ene forelderen er medlem. Men det synes jeg høres rart ut, for jeg mener det er dåpen som gjør at man er medlem. Derfor reagerer jeg på at statskirka gjør barn til medlem som ikke er døpt, og dermed kan det virke som at innskrivningen i kirkeboka bare er symbolsk.

M.v.h.

Sorry, hadde ikke lest alle innleggga, men jeg prøver meg litt igjen.

Det er nok en viss forskjell her. Barn blir ikke medlem før det blir døpt i kirken.(var jo også det du trodde) Men er en av foreldrene medlem, vil barnet "stå under denne forelderen" eller "høre inn under" kirken. Det er vist to forskjellige ting,,, (prata med min søster som er sjefen på et menighetskontor, og kan disse reglene ut og inn)

Er en ferelder medlem av et annet trossamfunn, f.eks pisenvenn, gjelder det samme der, at barnet vil høre innunder den menigheten, uavhengig om barnet blir døpt eller barnevelsignet...

Kjønner at du blir irritert når de ikke klarer styke deg fra medlemslista si, når du har gjort alt det du sa over her, det er jo sløft fra det menighetskontoret du har henvendt deg til.

Ang. ditt barn som da evnt. "hører innunder kirken, gjennom deg, men som ikke er døpt, da kan du få strøket han bare ved å ringe til menighetskontoret - skal være så enkelt!

kirken drives av staten, så de får ikke økonomisk støtte etter hvor mange medlemmer/medlemsbarn de har, men alle frimenigheter får støtte etter antall medlemmer/medlemsbarn.

Sånn, nå skal jeg ikke oppholde deg mer under denne tråen ;-)

Sorry, hadde ikke lest alle innleggga, men jeg prøver meg litt igjen.

Det er nok en viss forskjell her. Barn blir ikke medlem før det blir døpt i kirken.(var jo også det du trodde) Men er en av foreldrene medlem, vil barnet "stå under denne forelderen" eller "høre inn under" kirken. Det er vist to forskjellige ting,,, (prata med min søster som er sjefen på et menighetskontor, og kan disse reglene ut og inn)

Er en ferelder medlem av et annet trossamfunn, f.eks pisenvenn, gjelder det samme der, at barnet vil høre innunder den menigheten, uavhengig om barnet blir døpt eller barnevelsignet...

Kjønner at du blir irritert når de ikke klarer styke deg fra medlemslista si, når du har gjort alt det du sa over her, det er jo sløft fra det menighetskontoret du har henvendt deg til.

Ang. ditt barn som da evnt. "hører innunder kirken, gjennom deg, men som ikke er døpt, da kan du få strøket han bare ved å ringe til menighetskontoret - skal være så enkelt!

kirken drives av staten, så de får ikke økonomisk støtte etter hvor mange medlemmer/medlemsbarn de har, men alle frimenigheter får støtte etter antall medlemmer/medlemsbarn.

Sånn, nå skal jeg ikke oppholde deg mer under denne tråen ;-)

Du oppholder meg ikke... :-) Kjekt å preike lit vettu! Og nå er ting noget klarere for meg og.

M.v.h.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...