Gå til innhold

Forvirret etter søvn

Anbefalte innlegg

Mannen min kan være ganske "forvirret" den første timen etter at han våkner om morgenen, men er klar resten av dagen. Han kan også brått bli uklar ved store belastninger (f.eks. når ekstreme smerter utløses som følge av en handling). Hadde han vært så forvirret hele tiden ville jeg ment at han hadde hadde både syns- og hørselshallusinasjoner, men det ordner seg alltid av seg selv bare han fåt nok tid på seg.

Hva er dette?

Et annet spørsmål: Han bruker nå 20 mg seroxat men er naturlig nok ganske nedstemt allikevel. Er det et forsøk verdt å øke dosen, eller kan risikoen for økt forvirring være til stede. (Han har hatt et delir som man mente var relatert til medikamenter; litium + cipralex).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/210572-forvirret-etter-s%C3%B8vn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest vet_ikke_men

jeg bruker sovetabeletter og sover ofte veldig dypt, Og når noen vekker meg da eller jeg våkner om natta eller om morgenen uten å være utvilt kan jeg også få synsforstyrrelse og være utafor. Men det kommer seg alltid når man våkner da.

Kan jo være bivirkninger av pillene han tar.

Har prøvd de selv,ble helt svimete og susen i hode.

Vet om andre også som har hatt ekle opplevelser med de pillene...selv måtte jeg krype opp trappene.Men det finnes jo en pille,for alt som er ille.

Kan jo hende at det kommer seg av noe ant...dette med han.Han bør gå til legen å få sjekket opp i det.

Jeg håper NHD eller kanskje Liza kan svare på dette med medikamenter, der har de stor kunnskap begge to. Når det gjelder forvirringen, -det _kan_ være resultat av dyp søvn sammen med medikamenter. Men dersom forvirringen oppstår ved anstrengelser snakker du da om mentale eller fysiske anstrengelser? Eller kan det rett og slett skyldes hans opprinnelige lidelse?

Sender dere begge noen ekstra gode tanker ut i den stille julenatten. Ta godt vare på den tiden dere har.

Jeg håper NHD eller kanskje Liza kan svare på dette med medikamenter, der har de stor kunnskap begge to. Når det gjelder forvirringen, -det _kan_ være resultat av dyp søvn sammen med medikamenter. Men dersom forvirringen oppstår ved anstrengelser snakker du da om mentale eller fysiske anstrengelser? Eller kan det rett og slett skyldes hans opprinnelige lidelse?

Sender dere begge noen ekstra gode tanker ut i den stille julenatten. Ta godt vare på den tiden dere har.

Du som har litt kontroll over denne utlendingen, kan du ikke få henne til å sende meg en mail?

*utlover belønning hvis du klarer det*

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...