Gå til innhold

Julegave til lærer?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Strengt talt er det jo ikke nødvendig å gi noe som helst noen gang. Lærerne får jo sin slunkne lønn.

Men for meg er det viktig å vise at vi verdsetter den jobben de gjør for barna våre. Så jeg er gjerne med på å spleise både til jul og sommerenen.

Ugene elsker å kunne få presentere denne gave og se læreren sin åpne pakken.

mvh

Det er selvsagt ikke nødvendig eller forventet at man bør kjøpe gave for å være en god klassekontakt.

Men det gjør veldig, veldig godt å få! Det hagler ikke akkurat med verken komplimenter (jo, fra ungene så!) eller frynsegoder i denne jobben.

Et år fikk alle ansatte julegave fra skolen, husker jeg. Hver vår sardinboks med et juledikt... Det er den eneste gaven som har vært delt ut i de 10-12 årene jeg har jobbet.

Jeg synes jobben jeg gjør er kjempeviktig, og at foreldre viser og sier at de setter pris på arbeidet betyr mye. Det er ikke sånn at gaven må være så stor og flott, men det er fint å få en liten hilsen.

Jeg var klasseforstander for en 4 klasse for flere år siden. Til jul fikk jeg dill og dall fra hver enkelt av ungene. Kjempesøtt, men litt... mye, kanskje...

Så, det er i hvert fall bedre å koordinere hele klassen (eller hva det nå heter nå) under ett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...