Gå til innhold

Foedselperm - sykemelding

Anbefalte innlegg

Jeg er naa i foedselpermisjon. Jeg er ferdig 8. mai. Da skal jeg ha 3 ukers ferie. Jeg er gravid igjen med termin i August.

Jeg har faatt bekkenloesning og vil derfor be om sykemelding saa jeg ikke trenger og gaa tilbake til arbeid ca 1. juni.

Kan jeg faa sykemelding med loenn uten aa ha vaert i arbeid foerst, eller vil trygdekontoret nekte meg dette hvis jeg ikke har vaert i arbeid i 14 uker ?

Jeg skal som sagt ha ferie fra 8 mai, vil dette redde meg?

Takknemlig for svar

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21060-foedselperm-sykemelding/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Ferien fra 8.mai gjør det hele litt komplisert, jeg vil anbfale deg at lkegen sykmelder deg fra det tidspunktet du er syk (nå?). Du får ikke sykepenger så lenge du har fødselspenger, og du får ikke fødselspenger når du tar ferie, men du slipper i alle fall komplikasjonene med at du sykmeldes ETTER at fødselspengene opphører - for da KAN du risikere at TK gi deg mindre sykepenger enn det du har som grunnlag i fødselspengene (slik at du må klage og styre for å få det du har rett på).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21060-foedselperm-sykemelding/#findComment-91101
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...