Gå til innhold

Plystrepipe på elever i timen.

Anbefalte innlegg

Gjest plystrepipe

Er ikke det litt snålt at lærer bruker plystrepipe i vanlige skoletimer?

Det har vært juleverksted og det ble ødelagt av streng plystring i fløyta opptil flere ganger i løpet av dagen.

Er det sånn at lærer ennå ikke har klart å lære elevene hvordan de skal oppføre seg i timen? sånn at det er eneste mulighet å bruke fløyte?

Vet ikke om jeg skal le eller gråte.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/210603-plystrepipe-p%C3%A5-elever-i-timen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest plystrepipe

Dette er en femte klasse å med samme kontaktlærer alle år.

Da synes jeg det begynner å skal være unødvendig å bruke fløyte på barna.

Klarer ikke lærer å gjennomføre sitt opplegg så er det kanskje en ide å heller jobbe i småskolen?

Dette er en femte klasse å med samme kontaktlærer alle år.

Da synes jeg det begynner å skal være unødvendig å bruke fløyte på barna.

Klarer ikke lærer å gjennomføre sitt opplegg så er det kanskje en ide å heller jobbe i småskolen?

Du skulle nok tatt deg en tur i en gjennomsnittlig norsk klasse.... Da hadde du sett litt annerledes på saken.

Var med på omtrent det samme, bortsett at dette var på ungdomsskolen!!

Vi var på foreldremøte på slutten av 9. klasse.

Vi hadde møte, skulle kose oss med kake, kaffe og litt skravling med de andre foreldrene, samt elevene før møtet skulle fortsette.

Etter 10 minutter lyder plutselig den skjærende dommerfløyta og skremte oss til taushet:-)

Effekten var tre sekunders stillhet, og et kvarters latter.

Dette var så unødvendig, da alt skjedde i saklige rolige former. Ikke var det straffe eller stygge taklinger heller :-)

En fullstendig unødvendig forsøk på å vise hvem som bestemmer fra lærer.

Annonse

Gjest plystrepipe

Hæ? ærlig talt, vi lever i år 2006 snart... Jeg hadde reagert negativt hvis det hadde vært på mine ungers skole. Ok i gymtimene. Nei huff, det er jo riktig vondt i ørene det der...

Jeg er i sterk tvil om jeg skal godta dette eller om jeg skulle sagt fra?

Jeg har jobbet i skole selv og aldri hørt eller sett noen bruke fløyte på barna i timene utenom gym/svømming.

H*n her kvakk til å ble veldig forskrekket for h*n hadde ikke oppdaget fløyta før lærer brukte den, h*n satt å syslet med julepynt.

Plystrepipe?? Hos oss kakker læreren i tavla med knoken når hun skal ha oppmerksomhet, funker visst godt det. Og mye behageligere og koseligere og.

Det morsomste sønnen min har vært med på og som han snakker om enda 6 år etter er når læreren heiv boka i tavla så tavla sprakk :)

Gjest plystrepipe

Plystrepipe?? Hos oss kakker læreren i tavla med knoken når hun skal ha oppmerksomhet, funker visst godt det. Og mye behageligere og koseligere og.

Det blir mye bedre det og kanskje ungene også er forberedt på det.

plystrepipe bruken hadde det ikke blitt informert om.

Jeg selv hadde hatt hjerte i halsen hvis jeg hadde vært der.

Dette minner om 50 talls skole.

Bare venter på hva neste metode blir.

Om elevene virkelig trenger en fløyte for å høre etter, skorter det vel mer på lærdommen hjemmefra enn fra skolen. Jeg vet om mange klasser der dette ville vært et helt relevant virkemiddel. Om denne klassen er en slik vet jo ikke jeg noe om.

For balansens skyld må jeg nevne at jeg også har støtt på lærere som med hell kunne skaffet seg et eget yrke.

Men ofte er det slik både fra foreldres og elevers side at kravet til lærerinnsats er omvendt proposjonalt med kravet til egeninnsats.

Om jeg ikke visste at læreren var småtussete, ville jeg lurt mer på hva elevene hadde bedrevet siden læreren brukte et slikt virkemiddel.

mvh

Annonse

Gjest en mamma i nord

Antageligvis så er det foreldrene som ikke har lært ungene hvordan de skal oppføre seg på skolen slik at læreren ser det nødvendig å "dressere" dem litt :)

Barn skal ikke dreseres, de skal oppdras, ikke sant???

Hunder skal dreseres.....................

Selvfølgelig skal de ikke dresseres, men jeg skal si jeg er glad jeg ikke er lærer i barneskolen etter å ha hatt 13-15 gutter i bursdager i flere år. De hører jo overhodet ikke etter, selv ikke når det er voksne de omtrent ikke kjenner.

Gjest en mamma i nord

Selvfølgelig skal de ikke dresseres, men jeg skal si jeg er glad jeg ikke er lærer i barneskolen etter å ha hatt 13-15 gutter i bursdager i flere år. De hører jo overhodet ikke etter, selv ikke når det er voksne de omtrent ikke kjenner.

Men du har jo tatt konsekvensen av at du ikke klarer og holde styr på en mengde barn på en gang, og er ikke lærer i barneskolen.

Det er forøvrig ikke jeg heller, og ikke tror jeg at jeg kunne vært det....

Kankje det var en idè å kjøpe inn og bruke når jeg kjører skoleruter? For hvis ungene er like ufordragelige, frekke i kjeften og hører like lite etter hva folk sier til dem på skolen som på bussen er det jammen ikke rart de må pipes på... Må innrømme at jeg mildt sagt er sjokkert over dagens barn/ungdom hva oppdragelse og folkeskikk angår.

Når de synes imune mot oppdragelse er kanskje litt dressur eller god gammeldags kadaverdisiplin ikke til å unngå...

Det blir uhyggelig lettvindt å si at er man lærer skal man klare å holde styr på 20-30 pøbler på en gang, uavhengig av hvilke virkemidler man har lov til å bruke, og uavhengig av hva foreldrne gjør for å depøblisere ungene.

mvh

Gjest en mamma i nord

Når de synes imune mot oppdragelse er kanskje litt dressur eller god gammeldags kadaverdisiplin ikke til å unngå...

Det blir uhyggelig lettvindt å si at er man lærer skal man klare å holde styr på 20-30 pøbler på en gang, uavhengig av hvilke virkemidler man har lov til å bruke, og uavhengig av hva foreldrne gjør for å depøblisere ungene.

mvh

Tja jeg vet ikke jeg. Når barna oppfører seg eksemplarisk på skolen og som pøbler hjemme da er det foreldrenes skyld. Når de oppfører seg eksemplarisk hjemme og som pøbler på skolen, da det jammen foreldra som har skylda for det og..............

Kanskje noen skulle tenke på om de burde være lærere i det hele tatt. Jeg syns ikke det er ok å bruke gymfløyte i timene............

Tenk om vi hadde begynt å bruke det hjemme..............

Tja jeg vet ikke jeg. Når barna oppfører seg eksemplarisk på skolen og som pøbler hjemme da er det foreldrenes skyld. Når de oppfører seg eksemplarisk hjemme og som pøbler på skolen, da det jammen foreldra som har skylda for det og..............

Kanskje noen skulle tenke på om de burde være lærere i det hele tatt. Jeg syns ikke det er ok å bruke gymfløyte i timene............

Tenk om vi hadde begynt å bruke det hjemme..............

"Tenk om vi hadde begynt å bruke det hjemme.............. "

Hjemme har du vel ikke 30 unger å holde styr på.

;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...