snø Skrevet 16. desember 2005 Del Skrevet 16. desember 2005 Danske AC, Danadops sin søsterorganisasjon, har tydeligvis blitt nedringt av bekymra danske søkere etter det Danadopt la ut om ICBF-ventetider i går. Og AC er tydeligvis (og heldigvis!!) ikke like pessimistiske :-) "ICBF og ventetid? Vi har i dag fået en del henvendelser fra familier, der frygter, at ventetiden fra ICBF sender ansøgerne til regionalerne, og til der bliver bragt et barn i forslag generelt vil blive længere, end det vi hidtil har set. Det kan vi selvfølgelig ikke purre afvise, da ICBF jo som bekendt ikke matcher kronologisk. Men vi mener ikke, at der er nogle aktuelle argumenter herfor. Vi er også bekendte med, at ICBF har 'ryddet op' og sendt ca. 300 ansøgninger til regionalerne. Men det er alle ansøgninger til søskende og til større børn, og det forventer vi ikke får nogen indflydelse på de ansøgninger, der er rettet mod yngre børn. Det er helt givet - nu som før - at familier, der venter på såvel lidt større børn som søskende, skal påregne noget længere ventetid end ansøgere til relativt små børn. Dette såvel før sagerne sendes til regionalerne, som til ICBF bringer barn i forslag. For godt en uge siden fik otte af AC Børnehjælps familier at vide, at deres ansøgning er sendt til regionalerne. 7 af disse familier er godkendte til relativt små børn. Deres sager er registreret hos ICBF i tidsrummet december 2004 - februar 2005. Vi forventer fortsat, at de første af disse familier i løbet af de næste måneder vil få bragt barn i forslag. Dette vil næppe ske kronologisk. Sådan er betingelserne på ICBF jo desværre. I dag har vi fået at vide, at yderligere 7 familiers sager er blevet registreret hos ICBF. Og alle er godkendte til et barn i alderen 0 - 1 år. Disse familiers sager er udsendt i august. Dvs. en ventetid på omkring 4 måneder fra sagerne er afleverede hos ICBF og til registreringsdato. Familierne får bekræftelse på registreringsdatoen hos ICBF i næste uge. Alt i alt ventetider svarende til vores forventninger. Dette såvel når det drejer sig om registrering hos ICBF, som hvornår ansøgningerne sendes til regionalerne." Det med at de som er blitt sendt ut til region nå er søkere til eldre barn og søsken stemmer også. Ikke vet jeg hvorfor det er sånn at søkere til eldre barn og søsken venter så himla lenge i andre land - i Norge er det jo nettopp disse søkerene som får barn førs, i følge AF. Men uansett... - Tvi-tvi ventere!! Og god helg :-) Beste hilsen fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210629-mer-om-colombiaventid/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
latinomama Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Det skal ikke så mye til, og denne infoen var et kjærkomment lyspunkt.Nå som våre papirer også er i Colombia så kan jeg ikke benekte at jeg er blitt merkbart mere opptatt av ventetider. Kjære snø, takk for ditt lille lyspunkt, og snart håper jeg at jeg hører gledeshylet over fjellet. klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210629-mer-om-colombiaventid/#findComment-1533747 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.