Gå til innhold

Akebrett

Anbefalte innlegg

Gjest trultemor25
Skrevet

Jeg har gleda meg til å dra vesla etter meg på akebrett siden jeg ble gravid! Og nå har jeg funnet et superbt akebrett!! Det er ikke så stort, det er god støtte i ryggen og ut på sidene. Også er det små plater bak sitteplassen som en voksen kan stå (det må jo være laget med tanke på det).

Så kommer spørsmålet: Hvor gammel er bayen når den kan sitte? Når kan dem sitte på et akebrett liksom? På dette akebrettet jeg har sett var det støtte i rygg og ut på sidene.

Vesla mi er 5 mnd nå, tror du hun vil "rekke" å kunne bruke akebrett denne sesongen? Har så små barn glede av det i det hele tatt? Synes dem det er gøy mon tro? Jeg mener ikke å sette henne utfor den første og beste bakken jeg finner, jeg skal bare dra henne etter meg på tur, og ake ned eventuelle bakker på vår vei.

Fortsetter under...

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mandolaika

14

• Åsemor

7

• Maggi

3

• Glimtipper

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hvis hun er bare 5 måneder nå, ville jeg aldri brukt akebrett denne sesongen, men neste sesong passer ypperlig.

Gjest trultemor25
Skrevet

Hvis hun er bare 5 måneder nå, ville jeg aldri brukt akebrett denne sesongen, men neste sesong passer ypperlig.

*sukk* Jeg som hadde gleda meg sånn! :(

Skrevet

Tuppa mi satt selv da hun var ca 8 mnd, men med tykk pose hadde jeg ikke hatt betenkeligheter med å ha henne på akebrett litt før det.

Skrevet

*sukk* Jeg som hadde gleda meg sånn! :(

Jeg vet, sånn er det, man har lyst til å gjøre alt med en gang. Men jeg synes ikke det er trygt for en på 5 måneder og tror ikke ungen vil ha noe glede av det heller. Det er fortsatt vogna som er best for en baby på den alderen der. :-)

Gjest trultemor25
Skrevet

Tuppa mi satt selv da hun var ca 8 mnd, men med tykk pose hadde jeg ikke hatt betenkeligheter med å ha henne på akebrett litt før det.

Så du hadde brukt akebrett altså. Hmm.. veit ikke om jeg skal kjøpe det akebrettet jeg har sett på eller ikke skjønner du. Venter jeg til jeg skal ut å ake så har dem det garantert ikke.

Annonse

Skrevet

Det er ganske stor forskjell på 5 og 8 mndr. synes jeg, selv om jeg også synes 8 mndr. er for tidlig. Men det er nå bare min mening da.

Gjest trultemor25
Skrevet

Jeg vet, sånn er det, man har lyst til å gjøre alt med en gang. Men jeg synes ikke det er trygt for en på 5 måneder og tror ikke ungen vil ha noe glede av det heller. Det er fortsatt vogna som er best for en baby på den alderen der. :-)

Altså, jeg snakker ikke om NÅ! Jeg snakker om denne sesongen. Vinteren varer jo til mars, april hvis man er heldig(/uheldig). I mars-april så er hun jo 8-9 mnd gammel.

Skrevet

Det er ganske stor forskjell på 5 og 8 mndr. synes jeg, selv om jeg også synes 8 mndr. er for tidlig. Men det er nå bare min mening da.

Tror uansett ikke det er snakk om turer på mange timer altså.

Hun blir vel 10 mnd før vi tar turen ut med akebrett tenker jeg. Og da er det først og fremst en liten 10-minutters gåtur hvor jeg drar henne bak meg tenker jeg. Vet ikke om vi finner noen bakker i nærheten her.

Skrevet

Altså, jeg snakker ikke om NÅ! Jeg snakker om denne sesongen. Vinteren varer jo til mars, april hvis man er heldig(/uheldig). I mars-april så er hun jo 8-9 mnd gammel.

Ok, beklager, da misforsto jeg deg. Jeg trodde du mente å evt. bruke det fra og med nå og ut sesongen. Men jeg personlig ville ikke gjort det før til begynnelsen av neste sesong. Men jeg skjønner godt at du "klør i fingra" ja.

Skrevet

8 til 9 måneder er lite for et akebrett. De sitter ikke støtt, har sannsynligvis ikke lært seg å sette seg opp selv, fryser lett (det er kaldt på bakken,selv med underlag) og barnet har det best i en vogn. Pulk, derimot, blir en annen sak, men da liggende, ikke sittende.

Mvh

Skrevet

Tror uansett ikke det er snakk om turer på mange timer altså.

Hun blir vel 10 mnd før vi tar turen ut med akebrett tenker jeg. Og da er det først og fremst en liten 10-minutters gåtur hvor jeg drar henne bak meg tenker jeg. Vet ikke om vi finner noen bakker i nærheten her.

Ok, da er vi enige. Jeg tror det er mor som gleder seg mer enn ungen, he he.

Skrevet

Glemte å fortelle at da min førstemann skulle sitte i akebrett for første gang, ble han iiiiiiiskald, selv om han satt på et ullteppe. Så dette må du passe veldig godt på.

Annonse

Skrevet

Vet forresten hvordan du har det. Kjøpte barnesete til sykkelen + babysykkelhjelm, og hadde SÅ lyst til å ta en tur på sykkelen, men pakket bort alt sammen etter råd herfra, men gleder meg til sommern. :D

Gjest trultemor25
Skrevet

Ok, beklager, da misforsto jeg deg. Jeg trodde du mente å evt. bruke det fra og med nå og ut sesongen. Men jeg personlig ville ikke gjort det før til begynnelsen av neste sesong. Men jeg skjønner godt at du "klør i fingra" ja.

Ja, jeg ser for meg at det blir SÅÅ koselig og gøy! (for meg) hehe..

Usjameg, da får jeg vel vente til neste år da.. Et helt ÅR til det jo..

Skrevet

Glemte å fortelle at da min førstemann skulle sitte i akebrett for første gang, ble han iiiiiiiskald, selv om han satt på et ullteppe. Så dette må du passe veldig godt på.

Dette er jeg veldig enig i. Mindre barn blir lettere kalde enn større barn, og de beveger seg jo også mindre i den tiden de er ute! Særlig føttene blir lett kalde.

Skrevet

Vet forresten hvordan du har det. Kjøpte barnesete til sykkelen + babysykkelhjelm, og hadde SÅ lyst til å ta en tur på sykkelen, men pakket bort alt sammen etter råd herfra, men gleder meg til sommern. :D

Bra, man må bare prøve å la fornuften trenge igjennom og overta for lysten :-) Med førstemann vil man liksom prøve alt med en gang.

Gjest trultemor25
Skrevet

Ok, ja, det må jeg være obs på!

Skrevet

Ja, jeg ser for meg at det blir SÅÅ koselig og gøy! (for meg) hehe..

Usjameg, da får jeg vel vente til neste år da.. Et helt ÅR til det jo..

Det går så fort at du aner ikke. :-)

Gjest trultemor25
Skrevet

Det går så fort at du aner ikke. :-)

Ja, det gjør det helt sikkert! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...