Gjest kult Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Hei skjønner din frustrasjon - hvis det er noen trøst så måtte vi vente: over 1 år i kommunen 8 mdr. i SUAK (nå BUFA) 2 mdr på legen for å få attester 14 mdr i Kina IALT 3 år tok det å få verdens beste og skjønneste GULLJENTE Jo, det er trøst å få slik respons! Det har det kommet mange gode innspill gjennom dagen og det er godt mange er med. Det som var underlig var at jeg trodde jeg var klar for nye utsettelser nå, da jeg har mange tilsvarende overraskelsr tidligere. Det ble 9 mnd i kommune, 7 mnd i bufa, fra godkjenning til Lid-dato 3 mnd da sommerferien kom imellom i forhold til innsamling av nye attster o.l.Jeg trodde jeg var forberedt på ny utsetelse, men .... Kansje kjennes skuffelsen fordi jeg endelig har turt å begynne å glede meg og tro at det skal bli en virkelighet for oss. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210657-skj%C3%B8nner-det-ikke/page/2/#findComment-1533550 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest litchi Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Jeg trodde at så lenge det ikke er innført noen kvoteordning, så har man pr definisjon kapasitet på det enkelte land. "Ikke kapasitet" vil man først få når en evt. kvote er fyllt opp. Mulig jeg har misforstått, men det virker i alle fall logisk for meg Når det er sagt: Dersom 10 mnd. ventetid før tildeling skulle medføre stopp i mottak av søknader, så burde de jo for lengst stoppet søknader til feks Korea og en del land i Sør Amerika. Men det ville da heller ikke vært rimelig. Skjønner godt at det er frustrerende med økende ventetider. Vi var i Kina i mars og hentet gullklumpen hjem, og hadde da ventet i kun 5,5 mnd fra LID til tildeling. Tror vi var med i rekordgruppen omtrent, men var likevel omtrent nervevrak de siste ukene før telefonen kom 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210657-skj%C3%B8nner-det-ikke/page/2/#findComment-1533573 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 De som har valgt land med lang og uforutsigbar ventetid må etter min mening også få lov til å uttrykke sin frustrasjon. Selv om de i utgangspunktet vet hva de har valgt, kan det røyne hardt på i perioder, og da er det ikke rart om begeret føles fullt. Heia! Selvsagt kan alle få uttrykke sin frustrasjon. Men har man visst hva man går til når man velger land er det vitterlig noe annet enn når ventetiden endrer seg vesentlig underveis. Det jeg mener er at det nytter ikke å si til frustrerte kina- eller colomiaadopanter at "det er ikke synd på dere, for det er noen fra land xxx som venter i 3-5 år. Når ventetiden fra land XXX har vært sånn den er i lange tider så vet de som søker der hva som gjelder og forholder seg til det - Det blir en helt annen historie når prosessen endrerseg vesentlig underveis. Syns jeg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210657-skj%C3%B8nner-det-ikke/page/2/#findComment-1533811 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Du skrev: "Sånn er det, man er seg selv nærmest." Den gangen ventetiden var så høy på Korea, var ikke vi i noen adopsjonsprosess. Så jeg har ikke klaget på VB siden spørresider. Men det jeg ville fram til var egentlig at en adopsjon er uforutsigbar i ventetider. Man kan ikke regne med at ventetidene er de samme da man startet en adopsjonsprosess, som den eventuelt kan være på slutten. Men selvfølgelig er det kjedelig at ventetidene øker. "Man kan ikke regne med at ventetidene er de samme da man startet en adopsjonsprosess, som den eventuelt kan være på slutten." Neida - Det vet alle som tenker med fornuften. Men når man er i prosessen selv er det ofte helt andre prosesser enn fornuften som slår inn, enten man adopterer fra Kina eller Korea. ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210657-skj%C3%B8nner-det-ikke/page/2/#findComment-1533816 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ahg Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Heia! Selvsagt kan alle få uttrykke sin frustrasjon. Men har man visst hva man går til når man velger land er det vitterlig noe annet enn når ventetiden endrer seg vesentlig underveis. Det jeg mener er at det nytter ikke å si til frustrerte kina- eller colomiaadopanter at "det er ikke synd på dere, for det er noen fra land xxx som venter i 3-5 år. Når ventetiden fra land XXX har vært sånn den er i lange tider så vet de som søker der hva som gjelder og forholder seg til det - Det blir en helt annen historie når prosessen endrerseg vesentlig underveis. Syns jeg. Ja, det er jeg enig i. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210657-skj%C3%B8nner-det-ikke/page/2/#findComment-1533824 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kina-nina Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Jo, det er trøst å få slik respons! Det har det kommet mange gode innspill gjennom dagen og det er godt mange er med. Det som var underlig var at jeg trodde jeg var klar for nye utsettelser nå, da jeg har mange tilsvarende overraskelsr tidligere. Det ble 9 mnd i kommune, 7 mnd i bufa, fra godkjenning til Lid-dato 3 mnd da sommerferien kom imellom i forhold til innsamling av nye attster o.l.Jeg trodde jeg var forberedt på ny utsetelse, men .... Kansje kjennes skuffelsen fordi jeg endelig har turt å begynne å glede meg og tro at det skal bli en virkelighet for oss. Det er lett å være litt "kjepphøy" sånn i ettertid, men hadde ikke ventetiden i Kina gått opp fra de først forespeilede 6-7 mnd. til de 14,5 mnd.som vi til slutt endte på, så hadde vi jo ikke fått akkurat den lille "krutt-tønna" vi har!!! Jeg trodde jo at jeg skulle "gå opp i liminga" sent i oktober 2002, (og det var fler enn meg...) noen truet endatil med å gå til Nordpolen i stillett-sko! Men jeg tror vi klarte oss sånn nogenlunde, og barna fikk vi til og med hente før jul. Takk til alle som holdt ut med frustrasjon og klaging den høsten... Nå er "snuppa" snart 4 år og tester grensene så det holder. Storebror bare resignerer når lillesøster står på sitt,- han kommer jo ingen vei med det søte, lille "stabeistet" vårt alikevel. PS! Er det noen som vet hvor lenge trassalderen varer??? GOD JUL TIL DERE ALLE! Hilsen fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210657-skj%C3%B8nner-det-ikke/page/2/#findComment-1535329 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tobarnsmamma1365380422 Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Det er lett å være litt "kjepphøy" sånn i ettertid, men hadde ikke ventetiden i Kina gått opp fra de først forespeilede 6-7 mnd. til de 14,5 mnd.som vi til slutt endte på, så hadde vi jo ikke fått akkurat den lille "krutt-tønna" vi har!!! Jeg trodde jo at jeg skulle "gå opp i liminga" sent i oktober 2002, (og det var fler enn meg...) noen truet endatil med å gå til Nordpolen i stillett-sko! Men jeg tror vi klarte oss sånn nogenlunde, og barna fikk vi til og med hente før jul. Takk til alle som holdt ut med frustrasjon og klaging den høsten... Nå er "snuppa" snart 4 år og tester grensene så det holder. Storebror bare resignerer når lillesøster står på sitt,- han kommer jo ingen vei med det søte, lille "stabeistet" vårt alikevel. PS! Er det noen som vet hvor lenge trassalderen varer??? GOD JUL TIL DERE ALLE! Hilsen fra Jeg skulle også gjerne visst hvor lenge 4-års-trassen varer, kina-nina! Syntes jeg husker fra den eldste at 5-års-alderen var relativt harmonisk før 6-års-trassen satte igang.... Ellers vil jeg gjerne trøste dere som nå har fått den siste meldingen ang. ventetid. Vi var også i gruppa som ventet i 14 måneder. En av årsakene til at vi ønsket Kina som giverland, var nettopp den korte ventetiden som var 6 mnd. da vi begynte. Vel - den steg og steg og det ER vondt å vente. Forstår godt at det "klages" og det må det da være lov til her på DOL?? Er det et sted det bør være forståelse for alle de vonde tankene og følelsene, så bør det være her. Det jeg gjerne vil si er at "det var verdt å vente på". Høres ut som en floskel, men det er sant. Hold ut dere som nå er skuffet - flytt blikket litt lengre fremover - det blir bra om en stund! God jul til alle dolere fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210657-skj%C3%B8nner-det-ikke/page/2/#findComment-1536040 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.