Gjest voksen datter på vei hjem Skrevet 17. desember 2005 Skrevet 17. desember 2005 Min mor innser ikke dette og kjefter på ham for oppførselen. Hva kan jeg gjøre for å få ro i huset? Kaoset går ut over mine småsøsken, i tillegg til at min far tydelig ikke er frisk. Kan jeg kontakte legen eller psykiateren hans? Hvordan gjør jeg i så fall dette? Har jeg rett til å "sladre" på den måten? 0 Siter
maire Skrevet 17. desember 2005 Skrevet 17. desember 2005 Klart du kan "sladre" på ham. Dersom du kjenner til psykologen/psykiateren hans kan du fortelle hvordan du/dere opplever ham, men ta det ikke for gitt at dere blir lyttet til. Jeg har forsøkt å forklare at min far er manisk, når han er høyt oppe,men ikke fått gehør. Tvert i mot blir jeg mer mistenkt selv. Håper du/dere får hjelp. Vennlig hilsen 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 17. desember 2005 Skrevet 17. desember 2005 Ja, du har full rett til å snakke med både fastlegen og psykiateren. I beste fall kan han behandles med medisiner i hjemmet. Helst burde han innlegges en kort tid. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.