Gå til innhold

Ooops, hadde sex før eggløsning...

Anbefalte innlegg

Jeg poster dette på Foreldre-småbarn, siden jeg hverken er gravid (tror jeg) eller vil bli gravid.

Etter fødselen av vår sønn (4 måneder) har jeg hatt menssykluser på 35 dager. Vi har måttet satse på sikre perioder, siden jeg blir veldig sår av kondomer (alle typer) og ikke kan bruke hormonpreparater på grunn av migrene. Vanlig spiral har blitt vurdert, men fastlegen vil ikke sette det inn siden jeg er så ung.

Nå er det ikke krise om jeg blir gravid, men siden jeg har hatt eggløsning på ca. dag 14-16 i syklusen hver måned, så har jeg heller ikke bekymret meg så veldig ang. dette. Men denne måneden kom jammen meg eggløsningen på dag 8. Det må ha vært den, for jeg hadde absolutt alle tegnene. Slimet, magevondt (vet til og med hvilken side) og forhøyet tempratur. Vi hadde selvfølgelig hatt sex dagen før.

Hva er sjansene for at dette går bra allikevel? Jeg tok ikke angrepillen, siden en graviditet som sagt ikke er krise. To barn ender vi sikker opp med uansett og da blir vi ferdig med det ;)

Er det slik at det er 25 % sjanse for graviditet hver gang man har sex rundt eggløsning? Eller kan det avhenge av andre faktorer? På grunn av forkjølelse har jeg jo tatt den evinnelige slimløsende hostesaften og greier... ;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/210744-ooops-hadde-sex-f%C3%B8r-eggl%C3%B8sning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjansen for å blir gravid når du har sex dagen før eggløsning, er temmelig stor. Sæden kan overleve i 2-4 dager tror jeg, slik at den treffer egget på vei ned...

De tre gangene jeg har blitt gravid har jeg prøvd å treffe eggløsningen, og det har gått bra alle gangene!

Det blir spennende dager rundt nyttårsaften for dere da :-)

Sjansen for å blir gravid når du har sex dagen før eggløsning, er temmelig stor. Sæden kan overleve i 2-4 dager tror jeg, slik at den treffer egget på vei ned...

De tre gangene jeg har blitt gravid har jeg prøvd å treffe eggløsningen, og det har gått bra alle gangene!

Det blir spennende dager rundt nyttårsaften for dere da :-)

*s* Jepp. Nå må jeg holde meg unna vinen i jula, da. Ja, ja. Kan i alle fall forspise meg på pinnekjøtt :)

Hadde det vært meg før jeg ble sterilisert så hadde jeg sannsynligvis hatt bolle i ovnen av det der ja. :o)

Du får ta en test på nyttårsaften da!

Vi ble jo gravid med Squishy fordi jeg muligens kastet opp en pille en time etter at jeg hadde tatt den... Så det er ikke usannsynlig at dette kan føre til graviditet.

Tenk å fortelle det til mamma. "Jeg er gravid... Igjen. Nei, ikke med vilje... Ja, jeg vet, bare fire måneder siden sist... Nei, mamma, vi planlegger ikke åtte barn..." :P

Annonse

Gratulere hvis du er gravid!

*Misunnelig* =D

Jeg har ingen peiling på sånn gravid-greier, så jeg kan ikke svare på spm ditt ;)

Hehe. Ikke begynn å gratuler meg ennå, da :P Jeg håpet vel litt at vi kan vente med neste mann, men alle barn er selvfølgelig velkomne :)

Ikke svar på spm. ditt dette, men:

"Vanlig spiral har blitt vurdert, men fastlegen vil ikke sette det inn siden jeg er så ung".

Syntes det hørtes rart ut jeg.

Hvor gammel er du da?

23. Men det var visst på grunn av at jeg vil ha et til barn ganske raskt, og at jeg nok ikke er ferdig med å få barn.

23. Men det var visst på grunn av at jeg vil ha et til barn ganske raskt, og at jeg nok ikke er ferdig med å få barn.

Jeg fikk spiral rett etter jeg fylte 22 år, og jeg hadde ikke engang født vaginalt (måtte ta keisersnitt pga. svangerskapsforgiftning).

Hvis det hadde vært hormonspiral, så kunne jeg ha skjønt at de ikke ville sette den inn. Det _kan_ for noen ta lengre tid før de klarer og bli gravide igjen, og i tillegg er den ganske dyr.

Med kobberspiralen kan man bli gravid umiddelbart etter at man har tatt den ut, og den koster ikke så mye at det "gjør noe" dersom man tar den ut etter kort tid.

Jeg hadde min spiral i 3 mnd. Tok den ut fordi jeg var så plaget med småblødninger _hele tiden_. Så det er ikke det at jeg anbefaler kobberspiral med tanke på min egen erfaring altså, det var bare det at jeg stusset på hva fastlegen din hadde sagt. Men men.... :)

Jeg fikk spiral rett etter jeg fylte 22 år, og jeg hadde ikke engang født vaginalt (måtte ta keisersnitt pga. svangerskapsforgiftning).

Hvis det hadde vært hormonspiral, så kunne jeg ha skjønt at de ikke ville sette den inn. Det _kan_ for noen ta lengre tid før de klarer og bli gravide igjen, og i tillegg er den ganske dyr.

Med kobberspiralen kan man bli gravid umiddelbart etter at man har tatt den ut, og den koster ikke så mye at det "gjør noe" dersom man tar den ut etter kort tid.

Jeg hadde min spiral i 3 mnd. Tok den ut fordi jeg var så plaget med småblødninger _hele tiden_. Så det er ikke det at jeg anbefaler kobberspiral med tanke på min egen erfaring altså, det var bare det at jeg stusset på hva fastlegen din hadde sagt. Men men.... :)

Gratulerer hvis du er gravid:)

Jeg fikk barn nr.2 for 5,5 mnd siden. Og nå når junior endelig sover om natten, så er to barn supert:)

Hun sier en del merkelig ting. Jeg får høre med henne igjen, om det går bra denne måneden ;)

Annonse

Vi ble jo gravid med Squishy fordi jeg muligens kastet opp en pille en time etter at jeg hadde tatt den... Så det er ikke usannsynlig at dette kan føre til graviditet.

Tenk å fortelle det til mamma. "Jeg er gravid... Igjen. Nei, ikke med vilje... Ja, jeg vet, bare fire måneder siden sist... Nei, mamma, vi planlegger ikke åtte barn..." :P

Hehe. Det er 13 mnd mellom mine to siste. De er nå 2 og 15 mnd. Det er slitsomt. Så jeg vet ikke helt om du muligens har noe å glede deg til (grue er vel mer passende, hehe).

Men kobberspiralen har jo absolutt ingen innvirkning på fremtidig reproduksjonsevne! Det er det jo hormonpreparater som kan ha.

He, he!!!

Men kobberspiralen har jo absolutt ingen innvirkning på fremtidig reproduksjonsevne! Det er det jo hormonpreparater som kan ha.

Gudene vet. Legen min sier mye rart. Jeg skal høre med henne igjen, om denne måneden går bra.

hare1365380455

Ja, og på grunn av at det kan gjøre det vanskelig å bli gravid like etterpå.

Ok.. jeg har mye migrene men legen sier hormonspiralen nok ikke er grunnen. Men jeg har litt lyst til å ta den ut for å se om jeg får færre anfall da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...