Gå til innhold

gameboy til 3 åring???

Anbefalte innlegg

Gjest marja lisa

Storebror på 5,5 år får gameboy i julegave, men hva med lillebror på nesten 3? Er han altfor liten til å få gameboy?

Det er mye krangling om lekene her i heimen, lillebror vil stort sett gjerne leke med akkurat de samme lekene som storebror.

Lillebror har ganske bra finmotorikk, leker gjerne med smålego, og er en kløpper på datamaskinen. (Kan slå av av/på selv, sette på pc-rom spill, spille bla. pelle politibil spillet, han finner frem yndlingssidene sine på mine favoritter. Er heller ikke problem for han å finne frem bildene våre som er lagret på datamaskinen. Han elsker å bla igjennom og se på dem).

Hva tror dere? Økonomisk er det ikke noe problem, men blir det vanskelig for han å mestre den?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/210810-gameboy-til-3-%C3%A5ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke så mange tråringer ville mestret en gameboy, langt mindre evnet å ta vare på den.

Men din pode, slik du beskriver ham, er kanskje et unntak. Og om det økonomiske ikke er så viktig, er det vel egentlig bare et tidsspørsmål før dere kjøper dere litt fred i heimen... ;-)

Alternativt kan dere gå inn i oppdragelsesmaterien "Nei, du kan ikke få alt som storebror har." På et eller annet tidspunkt må dere jo gjøre det også.

mvh

Onsdag1365380628

Tror ikke så mange tråringer ville mestret en gameboy, langt mindre evnet å ta vare på den.

Men din pode, slik du beskriver ham, er kanskje et unntak. Og om det økonomiske ikke er så viktig, er det vel egentlig bare et tidsspørsmål før dere kjøper dere litt fred i heimen... ;-)

Alternativt kan dere gå inn i oppdragelsesmaterien "Nei, du kan ikke få alt som storebror har." På et eller annet tidspunkt må dere jo gjøre det også.

mvh

Jeg ville ikke gitt Game Boy til en treåring. En ting er at han kanskje ikke vil forstå å bruke den. En annen ting er at han ikke bør få samme lekene som storebror bare for at det skal være "rettferdig". Storebror synes sikkert at det er stas å være stor nok til å ha Game Boy, og bør få ha den gleden å trekke fordeler av å være størst.

Jeg ville ikke gitt Game Boy til en treåring. En ting er at han kanskje ikke vil forstå å bruke den. En annen ting er at han ikke bør få samme lekene som storebror bare for at det skal være "rettferdig". Storebror synes sikkert at det er stas å være stor nok til å ha Game Boy, og bør få ha den gleden å trekke fordeler av å være størst.

Du har et poeng jeg er delvis enig i.

Et annet problem med å gi en treåring gameboy er at man risikerer at barnet blir temmelig blassert temmelig fort.

mvh

Jeg mener også at storebror bør få være størst en stund til.

Lillebror vil nok kanskje klare en del av tingene på spillene på GB, men å ta godt nok vare på den...

La storebror få gleden av Game boyen sin og kjøp noen fine pc spille til lillebror i steden.

"Gubben og katten", "Mulle Mekk" mm.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...