Gå til innhold

Ser dere frem til julen?

Anbefalte innlegg

Gjest mirakel*2?

Nei, det gjør jeg ikke. Synes ikke det blir skikkelig julestemning med bare meg og ungene mine og 8 pakker under treet.

huff, send meg adressen så kan jeg sende noen gaver over til deg;) Det er så mange på min samboer sin side at det er overflod av gaver. Jeg synes det er helt gale! Det er nesten så jeg blir kvalm av alt sløseriet.

Hvis dere kjenner noen gamle som er aleine kan dere jo invitere dem:). Jeg hørte på radioen igår at det var så mange gamle som ikke orket å lage istand jul til bare seg selv, så de satt helt aleine i leiligheten sin uten noen å feire med. Det er jo egentlig helt forferdelig. Folk i samfunnet burde passet litt bedre på hverandre. Alle, inkludert meg selv. Det å sitte aleine på julaften må være svært ensomt.

Fortsetter under...

• Svar 79
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

4

• Dorthe

4

• annegunn

4

• tonie

3

Mest aktive i denne tråden

huff, send meg adressen så kan jeg sende noen gaver over til deg;) Det er så mange på min samboer sin side at det er overflod av gaver. Jeg synes det er helt gale! Det er nesten så jeg blir kvalm av alt sløseriet.

Hvis dere kjenner noen gamle som er aleine kan dere jo invitere dem:). Jeg hørte på radioen igår at det var så mange gamle som ikke orket å lage istand jul til bare seg selv, så de satt helt aleine i leiligheten sin uten noen å feire med. Det er jo egentlig helt forferdelig. Folk i samfunnet burde passet litt bedre på hverandre. Alle, inkludert meg selv. Det å sitte aleine på julaften må være svært ensomt.

Enig med deg. Jeg får vondt langt inni hjerterota når jeg tenkter på de som av en eller annen grunn må/blir nødt til å være alene julaften.

;-)

Gjest mirakel*2?

Enig med deg. Jeg får vondt langt inni hjerterota når jeg tenkter på de som av en eller annen grunn må/blir nødt til å være alene julaften.

;-)

hvis jeg hadde vært gammel og aleine og visste at jeg ikke hadde noen å feire jul med så hadde jeg blitt veldig glad hvis noen naboer hadde gitt inntrykk av at jeg var hjertelig velkommen dit.

Annonse

hvis jeg hadde vært gammel og aleine og visste at jeg ikke hadde noen å feire jul med så hadde jeg blitt veldig glad hvis noen naboer hadde gitt inntrykk av at jeg var hjertelig velkommen dit.

Tenker det samme. Syns vi burde tenke litt mer på hverandre i jula, og ellers også*s*

;-)

Eh, jeg MÅ bare spørre: synes du eller synes du ikke synd på de som sitter alene? Jeg ble så forvirra av det blunkefjeset ditt, jeg.

Jeg vil si det sånn at jeg ser fram til julen mest pga gleden ungene mine føler ved julefeiringen!

Før jeg fikk barn følte jeg at jula etterhvert begynte å bli litt oppskrytt. Jeg hadde ikke lengre den samme julefølelsen som før. Etterhvert som barna har kommet, opplever jeg igjen den barnslige gleden ved jul :-)

Akkurat sånn er det for meg også:-)

Eh, jeg MÅ bare spørre: synes du eller synes du ikke synd på de som sitter alene? Jeg ble så forvirra av det blunkefjeset ditt, jeg.

Forstår jeg godt.

Huff, de blunkefjesene mine. Beklager nok engang, det var da ikke meningen. Selvfølgelig mente jeg det som står der. Veldig!

Tror det må være Paracepten. Har vondt i tanna mi, er nok litt sløv.

Beklager at jeg spør, men hvorfor kan dere ikke feire jula sammen med noen andre?

Kansje du ikke ønsker det heller?

Jeg har ikke større familie og dessuten har jeg et bord som er 60x60cm så jeg kan ikke be flere.

Kjøkkenbordet er 40x60 så det er enda mindre.

Annonse

Ikke spesielt selv om noen av dagene sikkert blir koselig nok. På julaften er jeg med på å arrangere julemiddag for dem som ønsker et sted å feire jul, og annendag drar jeg på besøk til moren min og samboeren. Ellers blir det stille og rolig.

Nja. I år skal vi være tre og det er deilig å være så få. På den annen side føler jeg nok at jeg må anstrenge meg temmelig ekstra for at det skal bli JULEGLEDE på alle måter. Er man flere, spres liksom ansvaret.

Da jeg var barn elsket jeg jula, den var helt magisk og ufattelig. Som ung orket jeg ikke jula, det følelsesmessige presset og alt det usagte i en familie fikk meg til å spy og svimle.

Da barna mine var små hadde jeg så mye å gjøre og de var så glade at ting gikk fint.

Nå er jeg mer på det jevne. Det skal bli hyggelige med julesanger og julefred og alt det der. Og så skal vi se mye familie i mellomjula. Det er hyggelig. De gamle er dødd ut og de unge bråker, men er hyggelige, og har småbarn i mengder som jeg er veldig glad i.

:)

Forstår jeg godt.

Huff, de blunkefjesene mine. Beklager nok engang, det var da ikke meningen. Selvfølgelig mente jeg det som står der. Veldig!

Tror det må være Paracepten. Har vondt i tanna mi, er nok litt sløv.

Ok, jeg hadde en følelse av at du mente det. Barn, fulle folk og tonie har det med å spørre om alt de lurer på;-)

Jeg synes også det er helt fælt å tenke på alle som sitter alene. Det er så mange! Det er for galt at det skal være sånn.

Gjest glad i den gode gamle jula

Gleder meg som vanlig til jul ja.

For min del tror jeg vi er den siste generasjonen som styrer og steller til jul. Etter å ha vært på DOL i flere år, og lest måten/hvordan flere forbereder, feirer og hiver jula ut døra igjen 1.nyttårsdag, så er det tydelig at den gode "gamledagse" jula blir mer og mer borte. Liker det absolutt ikke .....

det "skremmer" meg faktisk litt.

Ok, jeg hadde en følelse av at du mente det. Barn, fulle folk og tonie har det med å spørre om alt de lurer på;-)

Jeg synes også det er helt fælt å tenke på alle som sitter alene. Det er så mange! Det er for galt at det skal være sånn.

Bra, jeg syns det er bedre at du spør, når du er i tvil. Verre å bli tolket feil, syns jeg.

Fortsett med det*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...