Gå til innhold

Ser dere frem til julen?

Anbefalte innlegg

Ok, jeg hadde en følelse av at du mente det. Barn, fulle folk og tonie har det med å spørre om alt de lurer på;-)

Jeg synes også det er helt fælt å tenke på alle som sitter alene. Det er så mange! Det er for galt at det skal være sånn.

En kommentar til det å være få/alene julaften: Min beste venninne ble skilt for noen år siden etter noen skikkelig vanskelige år. De tre barna hennes var tilfeldigvis spredt rundt i landet med samboere og kjærester akkurat den julen.

Mange ba venninnen min hjem til seg, men hun sa pent neitakk til alle, hun ville være alene.

Det var ikke trass eller et ønske om å drukne i egen sorg, hun ville kjenne på følelsene sine, Være der hun var i hode og tanker og følelser. Hun hadde det visst veldig fint den kvelden. Gråt litt, skålte med seg sjøl og fjernsynet. Slapp å forstille seg. tente lys for seg sjøl og framtiden.

En veldig god mannevenn jeg har, vil alltid være aleine den kvelden. Han har ikke samboer, men alltid en eller annen kjæreste i kulissene (han er homse). Men julaften vil han være for seg sjøl. Han skifter til mørk dress, dekker på i stua med duk og lys. Drikker champagne og spiser god mat.

Kjører gamle julefilmer ("White Christmas" og slike).

Det er flott, hva? Det er ikke ALLTID at alene er det samme som trist og ensom. Det er det mange som ikke forstår, fordi de er redde for å være alene selv.

Fortsetter under...

• Svar 79
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

4

• Dorthe

4

• annegunn

4

• tonie

3

Mest aktive i denne tråden

Gleder meg til jul jeg, selv om jeg ikke er halvferdig med noe som helst, og det kommer til å bli stress de dagene som er igjen.

Det blir rart å jobbe tre av de for meg viktigste dagene i jula, men jeg tror det kan bli en god erfaring også. Ser også frem til skitur(er) og å tilbringe tid med familien min. Man vet ikke hvor lenge man har foreldrene sine, så jeg har begynt å sette mer og mer pris på tida vi har sammen.

Ungene gleder seg, og da kan jeg ikke annet enn å gjøre det samme jeg også :)

huff, send meg adressen så kan jeg sende noen gaver over til deg;) Det er så mange på min samboer sin side at det er overflod av gaver. Jeg synes det er helt gale! Det er nesten så jeg blir kvalm av alt sløseriet.

Hvis dere kjenner noen gamle som er aleine kan dere jo invitere dem:). Jeg hørte på radioen igår at det var så mange gamle som ikke orket å lage istand jul til bare seg selv, så de satt helt aleine i leiligheten sin uten noen å feire med. Det er jo egentlig helt forferdelig. Folk i samfunnet burde passet litt bedre på hverandre. Alle, inkludert meg selv. Det å sitte aleine på julaften må være svært ensomt.

Jeg kunne godt invitert noen både til jul og nyttår, men kjenner ingen selv som er alene. Det er ikke bare å banke på dører rundt og spørre om noen er alene og har lyst å komme på juleaften.

En kommentar til det å være få/alene julaften: Min beste venninne ble skilt for noen år siden etter noen skikkelig vanskelige år. De tre barna hennes var tilfeldigvis spredt rundt i landet med samboere og kjærester akkurat den julen.

Mange ba venninnen min hjem til seg, men hun sa pent neitakk til alle, hun ville være alene.

Det var ikke trass eller et ønske om å drukne i egen sorg, hun ville kjenne på følelsene sine, Være der hun var i hode og tanker og følelser. Hun hadde det visst veldig fint den kvelden. Gråt litt, skålte med seg sjøl og fjernsynet. Slapp å forstille seg. tente lys for seg sjøl og framtiden.

En veldig god mannevenn jeg har, vil alltid være aleine den kvelden. Han har ikke samboer, men alltid en eller annen kjæreste i kulissene (han er homse). Men julaften vil han være for seg sjøl. Han skifter til mørk dress, dekker på i stua med duk og lys. Drikker champagne og spiser god mat.

Det er flott, hva? Det er ikke ALLTID at alene er det samme som trist og ensom. Det er det mange som ikke forstår, fordi de er redde for å være alene selv.

Det er noe helt annet å velge selv å være alene enn å være alene fordi ingen inviterer deg eller vil være hjemme hos deg.

Gjest Flystripa

Dette var god lesning. Det finnes positive alene-julefeireinger også!

Gjest mirakel*2?

Jeg kunne godt invitert noen både til jul og nyttår, men kjenner ingen selv som er alene. Det er ikke bare å banke på dører rundt og spørre om noen er alene og har lyst å komme på juleaften.

Du får skrive en annonse i lokalavisa da, at dere søker en "bestemor/far" til jul;)

Annonse

JA! Jeg gleder meg veldig til jul og har skikkelig julestemning :-) Det har ikke altid vært slik, men etter jeg fikk barn har jeg blitt skikkelig "julete"!

Nå er hele huset pynta og det er skikkelig fint.... Vi har hatt hele familien på grøt i dag og snuppa var nissejente. Hun synes det er så moro og da kan jo ikke mamma og pappa være negativ til jul ;-)

Alle gavene er kjøpt inn og alt er klart. Gleder meg!

Ja, fordi vi kommer i mål med alle forberedelsene. Da kan jula nytes uten en masse "må gjøre" ting. Julen i år blir med min side av familien. De senere år har vi valgt å være hjemme, men nå tar vi en vri. Vi skal samles hos min søster. Det blir en gjeng på 15stk med smått og stort. Ungene har et stort ønske om å være mange på julaften, så vi gleder oss alle sammen.

Ja, jeg gjør da det! :o) Gleder meg faktisk over at jeg ikke trenger å gjøre stort til jul, ikke trenger jeg å handle noe særlig ekstra mat heller.

Skal være hos eks m/samboer og ungene på julaften og de insisterer på å holde maten og drikken. Første juledag er det stooor julefrokost hos en søster av meg og etterpå drar ungene og jeg ut til kjæresten min og blir der et par dager og sannelig er vi ikke invitert på middag der og! Heldige meg som kommer til dekket bord i hele jula og slipper å styre med noe sånt selv! :o)

Bortsett fra resten av romjula og på nyttårsaften, men da er det nok bare til kjæresten min og meg og det er jo bare kos! :o)

Gleder meg som vanlig til jul ja.

For min del tror jeg vi er den siste generasjonen som styrer og steller til jul. Etter å ha vært på DOL i flere år, og lest måten/hvordan flere forbereder, feirer og hiver jula ut døra igjen 1.nyttårsdag, så er det tydelig at den gode "gamledagse" jula blir mer og mer borte. Liker det absolutt ikke .....

det "skremmer" meg faktisk litt.

Ja huff jeg heller kan ikke helt forstå at noen vil "legge ned" jula.

Sikkert gode grunner så får heller vi som liker jula fortsette å feire den som før.

Gjest Persille

Jeg har ikke større familie og dessuten har jeg et bord som er 60x60cm så jeg kan ikke be flere.

Kjøkkenbordet er 40x60 så det er enda mindre.

Dere kan komme til meg :)

Jeg har heller ikke større familie - og det er bare Billa som får gaver her omtrent. Har laget gave til mine foreldre selv, ene søsteren min er bortreist - og den andre får også hjemmelaget gave.

Billa får av venner og bekjente - noen få av meg, og litt av besteforeldrene selvfølgelig.

Så med deres åtte gaver blir det dobbelt så mange her!

Men det blir ribbe, så spiser dere ikke det får dere spise saus og poteter!

:)

JA! Jeg gleder meg veldig til jul og har skikkelig julestemning :-) Det har ikke altid vært slik, men etter jeg fikk barn har jeg blitt skikkelig "julete"!

Nå er hele huset pynta og det er skikkelig fint.... Vi har hatt hele familien på grøt i dag og snuppa var nissejente. Hun synes det er så moro og da kan jo ikke mamma og pappa være negativ til jul ;-)

Alle gavene er kjøpt inn og alt er klart. Gleder meg!

tror jeg skal skaffe meg barn snart. Kanskje jeg kommer i riktig julestemning da?

Dere kan komme til meg :)

Jeg har heller ikke større familie - og det er bare Billa som får gaver her omtrent. Har laget gave til mine foreldre selv, ene søsteren min er bortreist - og den andre får også hjemmelaget gave.

Billa får av venner og bekjente - noen få av meg, og litt av besteforeldrene selvfølgelig.

Så med deres åtte gaver blir det dobbelt så mange her!

Men det blir ribbe, så spiser dere ikke det får dere spise saus og poteter!

:)

Jeg skulle gjerne kommet jeg men tror de store ungene hadde dødd av skam over å dra til noen de ikke kjenner fra internett.

Så takk skal du ha :o)

Annonse

Gjest Persille

Jeg skulle gjerne kommet jeg men tror de store ungene hadde dødd av skam over å dra til noen de ikke kjenner fra internett.

Så takk skal du ha :o)

Pøh - du vet da en hel masse om meg du kan fortelle dem :)

Menne... Sliter litt med rullestol inn til meg - så håper de kan hjelpe til å bære?

Anser selvfølgelig meg selv som supersterk, men der må jeg nok krype til korset :(

Du får si fra om dere ombestemmer dere da... :)

Pøh - du vet da en hel masse om meg du kan fortelle dem :)

Menne... Sliter litt med rullestol inn til meg - så håper de kan hjelpe til å bære?

Anser selvfølgelig meg selv som supersterk, men der må jeg nok krype til korset :(

Du får si fra om dere ombestemmer dere da... :)

Jeg har fobi mot å bli båret, det er mitt problem. Og det er selvfølgelig alltid et problem for jeg fikser det rett og slett ikke :o(

Ja jeg gleder meg til jul, kjenner julestemningen begynner å synke inn, nå er alle gavene kjøpt, kakene bakt og juletreet er kommet i hus. Resten av uken skal vi bare kose oss, besøke familie og venner og bytte gaver, pynte juletreet på torsdag og i julen skal vi bare slappe av. Syns julen er så fredelig og deilig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...