Gå til innhold

Ser dere frem til julen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åja!

Nå er ikke vi "belemret" med familie som skal besøkes/kommer på besøk (i plikt-øyemed), så vi bare nyter fridager, god mat og gode venner.

Også er jeg en av de få gale mennesker som virkelig trives med juleforberedelsene, til og med handlingen. Jeg synes det er kjempekoselige å gå på kjøpesenter i desember, selv om det er mye folk. Uten unger, vel og merke.

Jo, jeg gleder meg stort til jula, ikke bare ungenes store øyne på julekvelden, men hele pakka!

• Svar 79
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

4

• Dorthe

4

• annegunn

4

• tonie

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Da blir det vanskelig...

Det er litt krøttersti inn til meg kan man si - siden jeg bor nederst forrest...

Du får ta med Billa, stort bord og alle pakkene og dra til Dorthe :-)

Gjest Persille
Skrevet

Du får ta med Billa, stort bord og alle pakkene og dra til Dorthe :-)

Ikke glem mor & far - lillesøster og hunden :)

Men mamma har minibuss - så det blir ikke noe problem!

Og da slipper jeg kanskje oppvasken? Hmm...

Skrevet

huff, send meg adressen så kan jeg sende noen gaver over til deg;) Det er så mange på min samboer sin side at det er overflod av gaver. Jeg synes det er helt gale! Det er nesten så jeg blir kvalm av alt sløseriet.

Hvis dere kjenner noen gamle som er aleine kan dere jo invitere dem:). Jeg hørte på radioen igår at det var så mange gamle som ikke orket å lage istand jul til bare seg selv, så de satt helt aleine i leiligheten sin uten noen å feire med. Det er jo egentlig helt forferdelig. Folk i samfunnet burde passet litt bedre på hverandre. Alle, inkludert meg selv. Det å sitte aleine på julaften må være svært ensomt.

Jeg har et fadderbarn i Peru, og han har to småsøsken. I år sendte jeg et sett med fargerike tusjer til dem på deling, som julegave, samt et fint julekort.

Samtidig kjøper jeg dyre, store og mange gaver til de jeg kjenner som er så heldige å ha blitt født i Norge.

Men jeg lurer på hvem som blir gladest for gavene. Småsøsknene mine med elektroniske duppeditter, eller de tre i en fattig landsby i Peru, som nå har fått 15 tusjer sendt til akkurat dem helt i fra Norge av ei som bryr seg om dem.

Noe å tenke over...

Skrevet

Jeg bestemte meg for, da jeg fikk unger, at jeg ikke skal la noen stresse meg opp i jula. Da skal jeg konsentrere meg fullt og helt om å gi ungene koselige juleminner.

Resten av familien inviteres hjem til oss (foreldrene mine annethvert år, siden de ikke kan være i samme hus). De som vil komme, kommer, de andre får ta ansvar for seg sjøl.

Jeg koser meg med advents"ritualer" som tenning av lys, "Julemysteriet" på lydbok, pepperkakebakedag etc.

Det første guttungen sa når han sto opp i dag var "ÅÅåå, mammma, nå er det bare FEM dager igjen til jul!"

Så, ja, jeg gleder meg!

Skrevet

Jeg har et fadderbarn i Peru, og han har to småsøsken. I år sendte jeg et sett med fargerike tusjer til dem på deling, som julegave, samt et fint julekort.

Samtidig kjøper jeg dyre, store og mange gaver til de jeg kjenner som er så heldige å ha blitt født i Norge.

Men jeg lurer på hvem som blir gladest for gavene. Småsøsknene mine med elektroniske duppeditter, eller de tre i en fattig landsby i Peru, som nå har fått 15 tusjer sendt til akkurat dem helt i fra Norge av ei som bryr seg om dem.

Noe å tenke over...

Har sendt noen fargerike strikker og et lite armbånd til fadderbarnet mitt i Mombasa, Kenya. Håper bare at det kommer frem og ikke blir åpnet på veien.

Vet du om pakkene kommer frem til Peru, eller om familien må betale for å få det ut? pakken jeg sendte var såpass liten at jeg håper den kom frem da...

Skrevet

Har sendt noen fargerike strikker og et lite armbånd til fadderbarnet mitt i Mombasa, Kenya. Håper bare at det kommer frem og ikke blir åpnet på veien.

Vet du om pakkene kommer frem til Peru, eller om familien må betale for å få det ut? pakken jeg sendte var såpass liten at jeg håper den kom frem da...

De kommer fram, ja. Har sendt forskjellig småtteri før. Hvilken organisasjon har du fadderbarn igjennom?

Jeg har gjennom Plan-Norge. Det er Plan selv som sørger for transporten. Jeg sender til deres kontor i Oslo. Så sender de det til sitt kontor et sted i Peru. Deretter er det Plan selv som frakter det videre.

Skrevet

De kommer fram, ja. Har sendt forskjellig småtteri før. Hvilken organisasjon har du fadderbarn igjennom?

Jeg har gjennom Plan-Norge. Det er Plan selv som sørger for transporten. Jeg sender til deres kontor i Oslo. Så sender de det til sitt kontor et sted i Peru. Deretter er det Plan selv som frakter det videre.

jeg har fadderbarn gjennom Star of Hope. Før mente jeg at det var slik at man sendte til fadderorganisasjonen og så sendte de det videre. Men nå er det meningen at man skal sende det direkte dit.

de er ikke så flinke til å formidle kontakt fra fadderbarnet så jeg aner ikke om det faktisk kommer frem eller ikke, derfor sender jeg ikke dyre eller fine gaver

har hørt at familier kan få en ekstrautgift hvis de skal hente pakker på postkontoret,og at mange derfor ikke henter der. Derfor lurte jeg litt på det.

for I Argentina så var det visst slik

Skrevet

jeg har fadderbarn gjennom Star of Hope. Før mente jeg at det var slik at man sendte til fadderorganisasjonen og så sendte de det videre. Men nå er det meningen at man skal sende det direkte dit.

de er ikke så flinke til å formidle kontakt fra fadderbarnet så jeg aner ikke om det faktisk kommer frem eller ikke, derfor sender jeg ikke dyre eller fine gaver

har hørt at familier kan få en ekstrautgift hvis de skal hente pakker på postkontoret,og at mange derfor ikke henter der. Derfor lurte jeg litt på det.

for I Argentina så var det visst slik

Ja, det er klart, de færreste har vel råd til å hente ut gavene da. Spesielt om det "bare" er et par blyanter og et viskelær man har sendt. Fadderbarna gjennom Plan trenger ikke betale noe, iallfall. Og man får en årlig oppdateringsrapport om barnet. Jeg har i tillegg fått fire brev fra ham i løpet av det året jeg har hatt ham. Så jeg er veldig fornøyd! Jeg valgte Plan fordi de virket som en seriøs organisasjon.

Skrevet

Ja, det er klart, de færreste har vel råd til å hente ut gavene da. Spesielt om det "bare" er et par blyanter og et viskelær man har sendt. Fadderbarna gjennom Plan trenger ikke betale noe, iallfall. Og man får en årlig oppdateringsrapport om barnet. Jeg har i tillegg fått fire brev fra ham i løpet av det året jeg har hatt ham. Så jeg er veldig fornøyd! Jeg valgte Plan fordi de virket som en seriøs organisasjon.

jeg er litt usikker på om den organisasjonen jeg valgte er den beste for meg. Det var iallefall den billigste. Men de er

iallefall ærlige på det at å formidle kontakt med fadderbarnet ikke er deres sterkeste side. mitt fadderbarn er akkurat fyllt 4, så jeg kan ikke regne med at hun skriver til meg enda.

Men synes det er litt dårlig gjort ovenfor henne å bytte organisasjon , særlig når jeg er fadder for henne. Det er jo henne det går utover hvis jeg sier det opp nå etter et år.

Skrevet

Dream on...

Du er ferdig med (minst, eventuelt akkurat) fire.

Skrevet

Du er ferdig med (minst, eventuelt akkurat) fire.

Et par til i str nest minst, og du er årets helt...?

Hvor mye vil du ha på konto?

Sa jeg hvor høyt jeg verdsetter strikkinga di? *smask*

Skrevet

Et par til i str nest minst, og du er årets helt...?

Hvor mye vil du ha på konto?

Sa jeg hvor høyt jeg verdsetter strikkinga di? *smask*

Har du funnet et barn til? :)

Kvitteringen fra husfliden lørdag sier 150 kr. Og så ligger det jo noe Englandsstæsj og venter på deg... Hvor mange poser Dolly Mixture vil du ha? Fire?

Skrevet

JA!!!! Jeg er ferdig med alle gavene og koser meg med både husvask, innpakking, kakebaking og matlaging. Men nå er vel jeg x-tra "julete". Og på tirsdag skal huset pyntes. OG DET gleder jeg mer til. Selv om jeg ikke akkurat har en masse julepynt.

Poden har nedtelling og gleder seg også masse. Og DET gleder iallefall meg!

Skrevet

Har du funnet et barn til? :)

Kvitteringen fra husfliden lørdag sier 150 kr. Og så ligger det jo noe Englandsstæsj og venter på deg... Hvor mange poser Dolly Mixture vil du ha? Fire?

Jah! Har du så mange å avse da? ;)

Sjekk kvitteringene for Englandsstæsjet også, dah?

Skrevet

Jah! Har du så mange å avse da? ;)

Sjekk kvitteringene for Englandsstæsjet også, dah?

Vi tømte butikken, omtrent :P

Sender deg en mail med beløpet, jeg.

Skrevet

Nei, jeg gjør ikke det. Har ikke sans for alt styret og maset.

Og jeg vet ikke hva julestemning er. Det eneste som gir en god forventning er å være på konserter i kirker før jul.

Men jeg gleder meg til å få noen fridager sammen med min kjære. Og til å ete og drekke uten hemninger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...