Gjest ikkereisevant Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Dere som har vært i usa med små barn, håper dere har noen gode råd til meg? - Hva bør man ha med på flyturen? (3 fly hver vei) - Hva slags mat får barna på flyet? - Hva bør man ta med seg i Disneyworld, for å være der en hel dag? - Hvordan er vognene man kan låne eller bør man ha med sin egen? - Noe spesielt vi absolutt bør få med oss? - Hvordan er denne Disneydyreparken, noen som har vært der? Andre ting man bør tenke på når man har småbarn med i usa? Alle gode tips mottas med stor takk! Vi har nemlig kun vært i Danmark tidligere, og aldri tatt fly hverken jeg eller mannen (ikke barna heller). Regner med dette blir et eventyr med ferie i Florida! (er det andre ting enn Disneyworld vi bør se med så små barn?) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210846-jubalong70-og-andre-usa-farere/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikkereisevant Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 En annen ting, er det varmt eller kaldt ombord på flyene? Vi reiser herfra ca 630 og er framme i Florida ca 01.30 (vår tid). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210846-jubalong70-og-andre-usa-farere/#findComment-1534603 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest durelle Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 En annen ting, er det varmt eller kaldt ombord på flyene? Vi reiser herfra ca 630 og er framme i Florida ca 01.30 (vår tid). Det er alltid kaldt i fly!! man får tepper hvis man vil det, men det er greit å ikke ha på sommerkjolen når du drar. har aldri vært i USA, så mer om den saken kan jeg ikke si. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210846-jubalong70-og-andre-usa-farere/#findComment-1534606 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paloma Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Hei, vi har reist på lange flyturer fra eldstemann var 4 mnd, frem til nå, da han er 5 1/2. Sålenge du har barn under 2 år med deg, bør du ta med mat på glass, ett til hvert fly... Ta også gjerne med grøtpulver i en boks (med tett lokk!). Noen fly har babymat med seg, men man kan ikke være sikker, dessuten er det en reell sjanse for at du får noe som poden aldri har sett før og som han i alle fall ikke har tenkt å spise... Elles er kjeks bra og ha, helst noen små, som ikke smuler så fryktelig. Unngå sjokolader og annet som blir lett klissete, husk du skal sitte der lenge, og alt har en tendens til å bevege seg ned i setet.... Smarties kan være et unntak, men må distribueres en og en av voksent reisefølge. Husk å ta med bleier, gjerne et par ekstra. Hvis barna er litt større, kan du bestille barnemeny på flyet. Det er imidlertid ingen garanti for at du faktisk får det, for kommunikasjon bakke luft ser ut til å fungere veldig dårlig. Hjemmelaget matpakke kan være greit, men holder ikke til hele turen. Frukt er fint å ha i en boks, men jeg tror USA har regler mot å ta frukt inn i landet, så dette må dere spise opp evt kaste før dere lander - tror jeg, ikke sikker på den. Det samme gjelder en reiseseng til å feste på veggen, dersom barnet veier mindre enn 10kg eller deromkring. Det finnes noen klistremerker uten lim, til å klistre i medfølgende bøker. Disse er greie. Det samme er små biler eller dukker, passe til å holde i hånden. Noe nytt, og noen av de minste favorittlekene hjemmefra. Ha med klesskifte i håndbagasjen, gjerne et t-skjorte til deg også, man kan bli veldig møkkete og klissete på en sånn tur (kritiske øyeblikk er når måltidene serveres....) Dere får tepper og puter til alle mann, men det kan bli litt kjølig. Kommer ikke på noe mer, spør dersom du lurer på noe 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210846-jubalong70-og-andre-usa-farere/#findComment-1534710 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 En annen ting, er det varmt eller kaldt ombord på flyene? Vi reiser herfra ca 630 og er framme i Florida ca 01.30 (vår tid). Brrr, jeg er en skikkelig frysepinn og fryser alltid på fly! Ta med ekstra genser/jakke og evt et pledd. Pledd får man også utdelt på flyet, men det er gjerne ikke nok til alle. Evt ber du om teppe med det samme du kommer ombord. Da har ikke resten av de reisende begynt å fryse ennå ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210846-jubalong70-og-andre-usa-farere/#findComment-1534800 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Jeg har alltid tatt med en "overraskelsesryggsekk" til flyturen. Det er jo lenge å sitte stille. Har kjøpt div. å tygge på (men ikke masse sukker....) + noen leker hvor man kan sitte stille å leke. (Tengesaker, noe enkelt å bygge, bok med klistremerker som kan tas av og på igjen. Disse kan jo også brukes på flyvinduet), bok o.l. Selv om barna får grei mat på flyet hadde jeg tatt med noe jeg visste at de likte. (Brødskive m.leverpostei e.l.) Jeg har også tatt med babydyne da vesla var opp til ca. 2 år. Godt å kose med og mye enklere å sove. (La ho rett og slett på gulvet ved et par anledninger + på gulvet på en av flyplassene) Har aldri vært på Disneyworld, så der har jeg ingen tips. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210846-jubalong70-og-andre-usa-farere/#findComment-1535156 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 - Hva bør man ha med på flyturen? (3 fly hver vei) Vi hadde med Discman med lydbøker til jentene. De ble brukt både på flyplassene og på flyene. I tillegg en bok og et par blader til hver. Kosebamse og kos som de bruker når de sover. Kjeks. Litt godteri - og da mener jeg litt!!! - Hva slags mat får barna på flyet? Våre fikk den maten vi fikk. På flyet over havet hadde vi valget mellom 2 middager. Men barna spiste generelt ganske lite på flyene. Vi stresset ikke noe med det. - Hva bør man ta med seg i Disneyworld, for å være der en hel dag? Du trenger ikke ha med så veldig mye. Men regn med å bruke mye penger på vann!!! Ha med noe å ha på hodet - sola steiker godt, og solstikk er ikke noe morsomt. Ellers pakk med en god porsjon tålmodighet og godt humør. Selv med FastPass blir det mye køståing. - Hvordan er vognene man kan låne eller bør man ha med sin egen? Vognene du leier er kjempefine. Vi leide en enkelt vogn, og begge jentene fikk plass i den. Lillesøster sovnet til og med i sin. KJempekjekt!!! Koster 8 dollar for 1 dag, og du får tilbake 1 dollar i gavesjekk (mener jeg å huske) når du leverer den tilbake. - Noe spesielt vi absolutt bør få med oss? For de voksne: Rockin' RollerCoaster og Tower of Terror i MGM, og så en reise til Mars (husker ikke navnet nå) i Epcot. For barna er det meste spennende og morsomt. Husk høydebegrensninger på noen turer. - Hvordan er denne Disneydyreparken, noen som har vært der? Tenker du på Animal Kingdom? Fantastisk. Vi var med på safari, og det var flott for både små og store. Dessuten er det herlige "karuseller" der også. Det er som en egen fornøyelsespark - ikke en dyrepark. Andre ting man bør tenke på når man har småbarn med i usa? Det kan være lurt å lære dem til å si noen fraser på engelsk. "My name is xxx" er kjekt å kunne f.eks. Ellers er USA et behagelig land å reise til med småbarn. Alt finnes!!! Dere kommer til å få det kjempeflott!!! Bare husk på å drikke masse vann. Florida har enormt høy luftfuktighet, og ingen har det bra når man blir dehydrert. Prøv å unngå for mye sukkerholdig drikke, men pøs på med vann. Det gjør ingenting om man spruter vann på kroppen sin heller. Man svetter ganske mye, og er våt uansett!!! Dessuten synes barna det er kjempekuult å få lov til å "søle" med vann. Ååååh, jeg vil reise igjen!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210846-jubalong70-og-andre-usa-farere/#findComment-1535298 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 En annen ting, er det varmt eller kaldt ombord på flyene? Vi reiser herfra ca 630 og er framme i Florida ca 01.30 (vår tid). Jeg synes ofte det er kaldt. Når vi reiste hadde vi på oss t-skjorter, behagelige bukser, sokker og bomullsjakker. Teppene ble flittig brukt! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210846-jubalong70-og-andre-usa-farere/#findComment-1535307 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.