Gå til innhold

Hysteriske kvelder - nok mat?


momsen

Anbefalte innlegg

Jeg håper noen kan gi meg råd angående vår tre måneder gamle datter. Helt siden hun var nyfødt har hun grått mye på kveldstid. (Gråten er svært intens) Hun er sulten, men vil ikke ta puppen. Jeg tror det er fordi hun er for sliten. Hun tar brystet normalt på dagtid og om natten.

De siste dagene har jeg passet på at hun har sovet mye hele dagen. I kveld satte hun i gang bare en time etter at hun hadde våknet og spist.

Da var klokka 18.00. Hun sover hele natten bare hun får pupp.

Jeg har også passet på at hun har spist mye på ettermiddagen.

Hva kan det være, og hva kan jeg gjøre for å hjelpe henne?

Jeg har tenkt på å begynne litt tidligere enn planlagt å gi henne noe i tillegg til puppen (morsmelkerstatning/velling. Når kan jeg begynne med dette???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære momsen.Dette høres slitsomt ut. Hvordan er vektøkningen? Har du diskutert på helsestasjonen? Da det kommer på samme tid hver kveld kan det høres ut som kolikk. Hvorfor vil du gi henne noe annet enn morsmelk? Morsmelkserstatning er tungt fordøyelig og har hun problemer med magen er det ikke sikkert at det vil gjøre det bedre, men trenger hun noe mer enn morsmelk er det bedre å gi morsmelkserstatning enn grøt og velling. Det bør du vente med til hun er min. 4 måneder. Har du prøvd å pumpe deg å gi henne ekstra morsmelk på flaske om kvelden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...