Gjest Stram opp Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Undersiden av overarmene mine er relativt slappe,og jeg ønsker å stramme de opp noe. Tips til hvilke metoder som er effektive? Jeg har heller ikke funnet noen god metode for innsiden av lårene, så hvis noen kan anbefale noen øvelser hadde det vært fint:-) Jeg trener hjemme 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Innsiden av lårene trener du best hvis du trener gode, fullstendige benøvelser (som knebøy, f.eks). Det finnes også på de fleste treningssentre to forskjellige aparater som trener henholdsvis innsiden og utsiden av lårene. Men disse apparatene har liten eller ingen verdi annet enn som rehabiliterings-trening, da bevegelsene man gjør ikke er i nærheten av å likne på en naturlig belastningsbevegelse for kroppen. Undersiden av overarmene (triceps) trener du motsatt av hvordan du trener oversiden (biceps). For eksempel franskpress, benkpress, push-ups og de fleste løfte-øvelser. Det er imidlertid ikke sikkert at man blir kvitt det som "dingler" selv om man strammer opp musklene, men det blir garantert ikke værre. "............................................" 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keinstein Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Innsiden av lårene trener du best hvis du trener gode, fullstendige benøvelser (som knebøy, f.eks). Det finnes også på de fleste treningssentre to forskjellige aparater som trener henholdsvis innsiden og utsiden av lårene. Men disse apparatene har liten eller ingen verdi annet enn som rehabiliterings-trening, da bevegelsene man gjør ikke er i nærheten av å likne på en naturlig belastningsbevegelse for kroppen. Undersiden av overarmene (triceps) trener du motsatt av hvordan du trener oversiden (biceps). For eksempel franskpress, benkpress, push-ups og de fleste løfte-øvelser. Det er imidlertid ikke sikkert at man blir kvitt det som "dingler" selv om man strammer opp musklene, men det blir garantert ikke værre. "............................................" Innlegger mener vel den muskelen på innsiden av overarmen du bruker når du f eks sitter og presser håndflaten ned mot bordplaten. Mulig det også er en del av trisceps? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Innlegger mener vel den muskelen på innsiden av overarmen du bruker når du f eks sitter og presser håndflaten ned mot bordplaten. Mulig det også er en del av trisceps? Du bruker nok også triceps litt i den bevegelsen. Men også brystmuskelen, og sannsynligvis ryggen i tillegg. "............................................" 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keinstein Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Du bruker nok også triceps litt i den bevegelsen. Men også brystmuskelen, og sannsynligvis ryggen i tillegg. "............................................" Og litt magemuskler, og litt hofte :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bjørgen Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Strikk eller tilsvarende som langrennsløpere bruker for å trene armene er bra for slikt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Og litt magemuskler, og litt hofte :-) De fleste naturlige bevegelser bruker flere muskler enn treningsøvelser :-) ".............................................." 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bjørgen Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 De fleste naturlige bevegelser bruker flere muskler enn treningsøvelser :-) ".............................................." Fotell meg om en "naturlig bevegelse" hvor en trener "dobbeltakmuskulaturen"? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keinstein Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 De fleste naturlige bevegelser bruker flere muskler enn treningsøvelser :-) ".............................................." Snømåking. pust-pes. Hvert år er jeg støl overalt etter første snøen i muskler jeg ikke visste jeg hadde. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keinstein Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Fotell meg om en "naturlig bevegelse" hvor en trener "dobbeltakmuskulaturen"? Dra ned en grein for å plukke epler? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Fotell meg om en "naturlig bevegelse" hvor en trener "dobbeltakmuskulaturen"? "dobbeltakmuskulaturen"? ? "....................................." 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bjørgen Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 "dobbeltakmuskulaturen"? ? "....................................." Du har kanskje aldri tatt dobbeltak/staket på ski? :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Du har kanskje aldri tatt dobbeltak/staket på ski? :-) Ah. Men det er jo en helt naturlig bevegelse, og en bevegelse som bruker flere muskelgrupper. "............................................" 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.