Gå til innhold

Trene undersiden av overarmene


Gjest Stram opp

Anbefalte innlegg

Gjest Stram opp

Undersiden av overarmene mine er relativt slappe,og jeg ønsker å stramme de opp noe.

Tips til hvilke metoder som er effektive?

Jeg har heller ikke funnet noen god metode for innsiden av lårene, så hvis noen kan anbefale noen øvelser hadde det vært fint:-)

Jeg trener hjemme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Innsiden av lårene trener du best hvis du trener gode, fullstendige benøvelser (som knebøy, f.eks). Det finnes også på de fleste treningssentre to forskjellige aparater som trener henholdsvis innsiden og utsiden av lårene. Men disse apparatene har liten eller ingen verdi annet enn som rehabiliterings-trening, da bevegelsene man gjør ikke er i nærheten av å likne på en naturlig belastningsbevegelse for kroppen.

Undersiden av overarmene (triceps) trener du motsatt av hvordan du trener oversiden (biceps). For eksempel franskpress, benkpress, push-ups og de fleste løfte-øvelser. Det er imidlertid ikke sikkert at man blir kvitt det som "dingler" selv om man strammer opp musklene, men det blir garantert ikke værre.

"............................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innsiden av lårene trener du best hvis du trener gode, fullstendige benøvelser (som knebøy, f.eks). Det finnes også på de fleste treningssentre to forskjellige aparater som trener henholdsvis innsiden og utsiden av lårene. Men disse apparatene har liten eller ingen verdi annet enn som rehabiliterings-trening, da bevegelsene man gjør ikke er i nærheten av å likne på en naturlig belastningsbevegelse for kroppen.

Undersiden av overarmene (triceps) trener du motsatt av hvordan du trener oversiden (biceps). For eksempel franskpress, benkpress, push-ups og de fleste løfte-øvelser. Det er imidlertid ikke sikkert at man blir kvitt det som "dingler" selv om man strammer opp musklene, men det blir garantert ikke værre.

"............................................"

Innlegger mener vel den muskelen på innsiden av overarmen du bruker når du f eks sitter og presser håndflaten ned mot bordplaten. Mulig det også er en del av trisceps?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegger mener vel den muskelen på innsiden av overarmen du bruker når du f eks sitter og presser håndflaten ned mot bordplaten. Mulig det også er en del av trisceps?

Du bruker nok også triceps litt i den bevegelsen. Men også brystmuskelen, og sannsynligvis ryggen i tillegg.

"............................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bruker nok også triceps litt i den bevegelsen. Men også brystmuskelen, og sannsynligvis ryggen i tillegg.

"............................................"

Og litt magemuskler, og litt hofte :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og litt magemuskler, og litt hofte :-)

De fleste naturlige bevegelser bruker flere muskler enn treningsøvelser :-)

".............................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bjørgen

De fleste naturlige bevegelser bruker flere muskler enn treningsøvelser :-)

".............................................."

Fotell meg om en "naturlig bevegelse" hvor en trener "dobbeltakmuskulaturen"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste naturlige bevegelser bruker flere muskler enn treningsøvelser :-)

".............................................."

Snømåking. pust-pes. Hvert år er jeg støl overalt etter første snøen i muskler jeg ikke visste jeg hadde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotell meg om en "naturlig bevegelse" hvor en trener "dobbeltakmuskulaturen"?

"dobbeltakmuskulaturen"?

?

"....................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bjørgen

"dobbeltakmuskulaturen"?

?

"....................................."

Du har kanskje aldri tatt dobbeltak/staket på ski? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har kanskje aldri tatt dobbeltak/staket på ski? :-)

Ah. Men det er jo en helt naturlig bevegelse, og en bevegelse som bruker flere muskelgrupper.

"............................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...