Gå til innhold

Gaver fra barnebarn til besteforeldre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøper dere noe eget til besteforeldrene fra barnebarna?

Fortsetter under...

Skrevet

Ja, oppvaskbørste, potetskreller, småskrutrekkere eller andre småting som de gir meg hint om at de trenger.

Så i år: Oppvaskbørste og neglebørste - en fra hver. De skal i butikken i morgen å kjøpe det. (De er 8 og 4 år gamle og synes dette er kjempestas)

Skrevet

Her får de sånn kalender med bilder. Til mine foreldre har vi laget en slik sammen med min bror, og farmor får lik den vi selv skal ha.

Skrevet

Kjøper "hovedgave" som er fra alle, og en liten, billig ting som er fra barnet. Evt. noe hjemmelaget.

Gjest jul igjen
Skrevet

Har kjøpt 2 stk hvite fat,kr 10 pr stk....så litt blå porselen maling....vips,så har de fat med podens håndavtrykk brent ¨på....har også skrevet til besta og beste...det er det han kaller de.

Tidligere har de fått bestemor/ far krus.

syntes de må få en liten ting fra han

Annonse

Skrevet

Ja, til besteforeldre og oldeforeldre.

Kalender fra våre barn, hvert år.

Så pakka er ikke mye spennende lenger :-), men det er jo nye bilder for hvert år da.

Skrevet

Både besteforeldre og tanter / onkler får hjemmelagde gaver. Jeg finansierer det som trengs for å lage dem, og produksjonen foregår under min - eh - kyndige veiledning.

I år er første året tenåringen heller kjøper noe. Hun ordner det da selv - men hun får litt ekstra "feriepenger" før jul som hun bl.a. kan kjøpe gaver for.

Skrevet

Nei, vi fører han opp på merkelappen fra oss foreldrene. men han har ofte laget noe til dem på skola/sfo.

Gjest nysgjerrigpetrus
Skrevet

Har kjøpt 2 stk hvite fat,kr 10 pr stk....så litt blå porselen maling....vips,så har de fat med podens håndavtrykk brent ¨på....har også skrevet til besta og beste...det er det han kaller de.

Tidligere har de fått bestemor/ far krus.

syntes de må få en liten ting fra han

Hvor gammel er poden?

Var ingen dum ide det =)

Skrevet

De har alltid gitt en liten ting, enten sammen eller hverfor seg. Det kan være noe de har laget, eller en liten kjøpt gave. De siste årene har besteforeldre fått kalender med familiebilder.

Skrevet

Vesla mi har malt på et telys-glass. Det er bare fra henne. (Skulle egentlig lagd en skål også, men det ble det ikke)

Tror ikke jeg hadde kjøpt noe fra henne om ho ikke hadde laget noe.

Skrevet

De får et bilde av jenten ( vært hos fotograf med henne ) i en fin ramme og en kalender med bilder på som er fra henne.. =)

Annonse

Skrevet

De får hjemmelagde ting fra barnebarna. I år blir det håndmalte krus og et flott innrammet søskenbilde hvor storesøster har farget passpartoet med mange farger og skrevet navnene deres på.

Skrevet

Nei, guttungen har støpt såpe på et juleverksted, også får de 1.klassebilde, det er liksom fra ham.

Vi kjøper ikke noe som liksom er fra dem, men skriver fra hele familien på til/fra-kortet

Skrevet

Nei vi kjøper ikke noe bare fra barna, men det hender de har laget noe på sfo/barnehage de ønsker å gi til besteforeldrene som gave.

Skrevet

Nei, men de får hjemmelagde gaver, gjerne noe glass/keramikkgreier som jentungen har malt eller tegnet med sånne glasstusjer på.

I fjor lagde hun kjeleunderlag med steinmosaikk - de ble kjempefine, om enn ikke så billige.

Skrevet

Nei, som regel ikke. Barna lager ting i barnehagen som besteforeldrene får.

Gjest Flystripa
Skrevet

Ja, en liten ting som jeg gjennom året har snappet opp at besteforeldrene ønsker seg. Batman matboks (min far, han skulle hive Snehvit matboksen nå :)), mamma ønsker seg en øyeskygge, svigermor en nuppefjerner (hun var så imponert over at jeg hadde en som fungerte (!), og svigerfar får en liten nøkkelhank m/lommelykt.

Skrevet

Fra barnebarn skal besteforeldre selvsagt få egenproduserte kunstgjenstander.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...