Gå til innhold

Om egenproduserte julegaver

Anbefalte innlegg

Gjest M.Angelica

Jeg setter ikke så veldig stor pris på sånt fra mine egne unger heller, det må jeg bare innrømme... Den beste egenproduserte julegaven jeg har fått, var kalender ungene laget i barnehagen. For hver mnd var det bilder av ungene eller tegninger de hadde laget. Kjempefin gave som hang framme hele året ;-)

Forresten har åtteåringen og femåringen vært på Nille og kjøpt julegaver til meg og pappaen. Femåringen ympta frampå om at papsen skulle få noen lysestaker med juletre på *gulp*

"For hver mnd var det bilder av ungene eller tegninger de hadde laget. Kjempefin gave som hang framme hele året ;-)"

Det gir vi til foreldrene i år. En del arbeid, men det ble ganske så fint. Håper de blir like fornøyde som deg =D

Fortsetter under...

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

6

• laban

4

• gripp

3

• Lillemus

2

Mest aktive i denne tråden

"For hver mnd var det bilder av ungene eller tegninger de hadde laget. Kjempefin gave som hang framme hele året ;-)"

Det gir vi til foreldrene i år. En del arbeid, men det ble ganske så fint. Håper de blir like fornøyde som deg =D

Oldemor fikk også en sånn kalender i fjor. Den ble satt stor pris på :-)

ponny1365380855

Dette innlegget og svarene synes jeg var skikkelig rart å lese.

Jeg var også tante i flere år før jeg fikk barn, og fikk masse kjempefine hjemmelagde presanger av mine tantunger. De står fremme hver jul fortsatt.

Og jeg vet at mine barns besteforeldre faktisk blir skuffet hvis de IKKE får hjemmelagde julepresanger fra barnebarna.

Jeg trodde det var helt vanlig jeg, å bli oppriktig glad for ting som de søte små har laget selv. Så feil kan man ta.....

Syns ikke du tar feil...da er vi ihvertfall to...

Blir også kjempe glad for gaver som tantebarna har laget til Meg! Vet de sitter og lager og lager og legger ned mye arbeid i gaver, også at de ønsker å gi det til tanta si! Blir veldig glad da!

Vet også at andre familiemedlemmer blir glad for gavene som er hjemmelaget.

Ofte mye mer omtanke i de gavene enn enda en lysestake fra Nille....

det spørs vel hva det er? Når jeg tenker egenprodusert har jeg i tankene gjerne en hånd med i spillet, slik at det f.eks tegnes til en kalender, et kort el. eller at det lages ting man kan ha bruk for. Tenkte ikke akkurat dorullnisser osv, men klart, mormor og morfar vil nok ha samme hva det er så lenge det er laget av barnebarn:)

Jeg har fremdeles ting som brødrene mine lagde til meg for tyve eller tredve år siden. Jeg har også mye som barna mine har lagd igjennom årene og det har besteforeldrene også. Noe har gått i søpla igjennom tiden. I alle tilfeller er det giveren som har bestemt seg for å gi, ikke foreldrene.

Nei det er akkurat det! Mine barn lager også sånne perlegreier som de av og til har SÅ lyst til å sende i posten sammen med en tegning, og det får de da lov til. Perlegreier og tegninger kan jo enten legges i en skuff eller kastes hvis man vil.

Men når foreldrene aktivt går til innkjøp av diverse for å lage telysestaker med barneklusj på.... da er det ikke så greit å være tante! :-)

Jeg har fått flere slike ting jeg og jeg synes det er koselig, men jeg er sikkert rar jeg da.

Annonse

Her har besteforeldrene på begge sider ytret ønske om å få noe pjokken har produsert selv, så i dag måtte jeg holde ham fast og tvinge ham til å klæsje noe maling på noen små sponesker. De skal fylles med noen skakke pepperkakefigurer jeg skal tvinge ham til å lage i morgen.

Han har også laget noe skakke greier i barnehagen som søskenene hans skal få. De har bare med å ta imot og se glade ut, for de har bombardert meg med hjemmesnekra gaver i årevis *ond*

Søsknene til din sønn? eller dine`? *skjønte ikke*

Kan hende du har rett, men det samme kan det være.

Her er det nemlig NÅDE DEN som prøver å kuppe noen av gavene fra de små!

Henta lillesøster i barnehagen for noen dager siden, da skulle hun ha med pakke hjem. Full av forventning og julestemning snur jeg pakkelappen og leser....Til STORESØSTER?!!??

Faen heller!!! Joda, jeg ble veldig rørt over at hun hadde tenkt på søsteren, men HVA MED MEG=?=?=? Skal ikke JEG få???

Ærlig talt så trodde jeg jula skulle gå i dass for min del, men i dag lå det en klumpete pakke i kurven, med sløyfa på skakke og skakke stjerner tegna på lappen. Og sannelig sto det ikke "Mamma" på den!

Ikke fritt for at jeg var blank i øya da, nei. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...