Gå til innhold

Hvor gamle er barna når de få se fyverkeriene for første gang?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Første gangen barnet var våken til over midnatt og dermed fikk se fyrverkeriene da, var han vel 4,5 år kanskje.

Men han hadde sett litt "barnefyrverkeri" før dette da, skutt opp tidligere på kvelden.

Mine har sett hvert år. De har våknet når klokka har nærmet seg tolv.

Om de er veldig opptatt av fyrverkeriet ville jeg kanskje vekket dem fra 3-årsalderen.

Men så er mine enkle å få til å sove igjen da.

I fjor holdt barna mine seg våkne, og fikk være med. De var da 5 og 3,5 år gamle.

Vi får se hvor våkne de er i år. Holder dem ikke oppe hvis de er trøtte, og tar dem heller ikke opp hvis de har sovnet.

Første året vi hadde barn, ble vi hjemme pga sykdom. Vi la dermed gutten til vanlig tid. Året etter var han 1,5 og da var vi 5-6 familier samlet. Vi la de minste omtrent som vanlig.

Da han var 2,5 var vi også sammen flere familier og alle barna kunne være oppe til tolv. Min gutt var imidlertid så redd for smellene at jeg lå sammen med ham inne på rommet mens det smalt som verst og han sovnet vel litt over tolv. Lillesøster var da baby.

Da han var 3,5 sammen med flere familier igjen. Han fikk være med ut klokka tolv, men likte ikke smellene, og ville sitte inni bilen og se på. Der sovnet han - med hendene for ørene :-)

Året etter - 4,5 - var vi på hyttetur med to familier. De pleide ikke å ha barna oppe til tolv, og dermed ble det til at vi hadde fyrverkeri for barna i 9-tida og la dem etterpå.

I fjor skulle vi vært på hyttetur igjen, men måtte være hjemme pga syke jenter. De la seg tidlig, mens eldstemann fikk være med ut i hagen da klokka var tolv.

Gutten vår har dermed vært med på en del nyttårsaftener, mens jentene ikke har noe særlig forhold til det. I år skal vi være hos svigers, og de to eldste kan være oppe til tolv hvis de orker.

Annonse

Hehe...

Får sørge for litt mer uheldig innvirkning.

Jentungen holdt seg våken da hun var to år.

Han har sovna i 23-tida to år på rad, og sagt at jeg skal vekke han så han kan se det, men det har ikke vært mulig å få liv i han.

Kanskje like greit, for han har vært ganske redd for smellene tidligere på kvelden. *s*

Han har sovna i 23-tida to år på rad, og sagt at jeg skal vekke han så han kan se det, men det har ikke vært mulig å få liv i han.

Kanskje like greit, for han har vært ganske redd for smellene tidligere på kvelden. *s*

Jeg mener å huske at han fint klarte seg til ti på tolv i sommer?

Og du husker sikkert også at han var veldig opptatt av at han aldri hadde vært SÅ lenge oppe før? *knegg*

Jepp :) Ikke akkurat som å høre min...

(Hun ligger forresten i senga og leser. Det er ufattelig skummelt - hun er så stille at jeg glemmer henne... *iler bort for nattaklem*)

Flott at du startet denne tråden, jeg tenkte på dette tidligere i dag ;-)

Vår gutt er 3,5 år nå og i fjor våknet han når rakettskytingen startet, selv om ingen her i nærheten skjøt opp raketter. I år vet jeg ikke helt hva vi gjør, for jeg tror ikke han klarer å holde seg våken. Tror vi heller forsøker å vekke han når det starter, vi kan omså være inne å se på rakettene.

Annonse

Våre 2 er snart 4 og snart 2. Vi har ingen som helst planer om å vekke dem ved midnatt på nyttårsaften, verken i år eller de nærmeste årene. Ærlig talt så ser jeg ikke helt hensikten. De får stjerneskudd og "prøveraketter" tidligere på kvelden - Jeg regner med at det er stas så det holder lenge.

MVH

Våre 2 er snart 4 og snart 2. Vi har ingen som helst planer om å vekke dem ved midnatt på nyttårsaften, verken i år eller de nærmeste årene. Ærlig talt så ser jeg ikke helt hensikten. De får stjerneskudd og "prøveraketter" tidligere på kvelden - Jeg regner med at det er stas så det holder lenge.

MVH

Slik er det hos oss også!

Sist nyttårsaften hadde faktisk hele familien lagt seg ved midnatt....

Jeg tror sønnen min var oppe for første gang ifjor. Han var da 5 1/2. Jeg husker ikke når datteren min holdt ut for første gang - hun var i hvert fall ikke yngre enn ham.

Tidligere har han vært med ut sammen med noen andre med småbarn og sendt opp prøveraketter rundt kl. 20 - 21, og lagt seg etterpå. Han har aldri våknet rundt midnatt.

I fjor fulgte vi oppfordringen om å droppe fyrverkeriet pga. tsunami-katastrofen, så vi var bare inne og så det hele fra vinduet. Så junior er svært bestemt på at i år skal det feires "ordentlig".

Vet ikke, barna mine er foreløpig for små, 2 1/2 og 4 1/2. Har i hvertfall ingen planer om å holde dem våkne til midnatt i år! Kanskje sender vi opp en liten rakett tidlig på kvelden for deres skyld.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...