Gå til innhold

Julen - barnas høytid?

Anbefalte innlegg

Julen er først og fremst en tid hvor vi gjør ting vi ellers ikke ofte gjør. Det er et supert avbrekk i hverdagen, slik at ikke alle dager er "like". Det er noe å se frem til.

Man (les jeg) kan lære seg å like julestress og julemas. Pakkekaos, og et brett pepperkaker som ble svarte fordi poden måtte ned og klemem på pakker, ogjeg løpende etter for å avvergre det hele.

Julen kan være et salig kaos, den kan være stille og rolig, men for meg/oss er den først og fremst en mulighet til å "gjøre noe annet i noen uker". MED "hele" familien samlet.

Til og med å drikke vin hver kveld, GUD JEG MÅ VÆRE GÆREN!!!

(og poden blir sikkert skadet for livet av at vi drikker øl til julematen, og noen tar akevitt også) :-) MEN jul blir det!

Fortsetter under...

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

5

• mumitrollet

5

• serendipity

4

• laban

3

Mest aktive i denne tråden

Julen er først og fremst en tid hvor vi gjør ting vi ellers ikke ofte gjør. Det er et supert avbrekk i hverdagen, slik at ikke alle dager er "like". Det er noe å se frem til.

Man (les jeg) kan lære seg å like julestress og julemas. Pakkekaos, og et brett pepperkaker som ble svarte fordi poden måtte ned og klemem på pakker, ogjeg løpende etter for å avvergre det hele.

Julen kan være et salig kaos, den kan være stille og rolig, men for meg/oss er den først og fremst en mulighet til å "gjøre noe annet i noen uker". MED "hele" familien samlet.

Til og med å drikke vin hver kveld, GUD JEG MÅ VÆRE GÆREN!!!

(og poden blir sikkert skadet for livet av at vi drikker øl til julematen, og noen tar akevitt også) :-) MEN jul blir det!

*Kos deg!*

Jeg skal også drikke noen vin og kose meg. I tillegg skal jeg ha "barnefri".

Nå oppfatter jeg deg slik at du kun svarer for å lage bråk!

Hvis du har tenkt å oppnå krangel med meg, er du dessverre kommet til feil person. Jeg skjønner at du har behov for det siden du er PMS elle spiralen din sitter på skeiva. Men ta nå for all del ikke meg for det.

Jeg står for det jeg har gjort, og har beklaget det. Om du følger med litt, kunne du fått det med deg. Har du lest resten av tråden, så vet du at den har stått på trykk i VG. Om du ikke har gjort det, så ber jeg deg vennligst om å gjøre det. Der står det bla. at jeg beklager at teksten mangler "".

Jeg har ikke problemer med å skjønne ironien i tekstene, men jeg skjønner at du har det. Jeg syns også (som jeg har sagt tidligere) at teksten er "tatt på kornet" - et skråblikk på jula, det kunne vi alle behøve. Om du er veldig seriøs, og tar alt bokstavlig her i verden, da tror jeg du lever et tungt liv.

Når du nå har så vanskelig for å akseptere min beklagelse, kan du til all gjengjeld få det siste ordet i denne saken. (jeg regner med du holder det gående)

For min del har jeg ingen problemer med å ta selvkritikk, eller se litt stort på ting. Som den gode "taper" jeg er, avslutter jeg gjerne nå - så kan du få fritt spillerom til å fortsette til det kjedsommelige.

God jul!

Kjære vene, nå er det vel du som bør roe deg litt ned? Slapp helt av, og pust dypt, så går det nok bra, skal du se.

Om du ikke tåler at det stilles spørsmål til innleggene dine, så får du vurdere å la være å legge dem inn da! God jul.

I lokalavisen der jeg kommer fra, er det en spaltist, som skrivet lørdagens "skråblikk".

Han skriver fortreffelig om små og store hendelser i samfunnet, lokalt og sentralt. Det er slik at jeg noenganger kjenner meg igjen, og blir flau, og andre ganger må jeg le, fordi jeg gjenkjenner andre.

Bloggen til "barnas høytid"? er også en sånn. Tatt på kornet!

Bloggen er ikke skrevet av meg,( og jeg har da heller ingen sønn).

Jeg fikk bloggen pr. mail, og har ennå ikke følt behov for å forsvare meg og mitt iht. det som er skrevet.

Jeg tenkte: slik kan det også sikkert være noen ganger.

Det overrasker meg at jeg har fått noen svar der enkelte har følt behov for å forsvare seg og sin families julefeiring.

Det var ikke meningen dere skulle oppfatte det slik. At jeg skulle gi dere dårlig samvittighet fordi dere har handla inn to øl, i førjulsstria. Det hadde jeg ikke drømt om.

Selv drakk jeg to hvitvin i helga, uten å spy i juledekorasjonen en eneste gang.

*LOL* Kjedelig helg med andre ord ;-) *knegg*

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...