Gå til innhold

kuldegrader og stygg hoste

Anbefalte innlegg

Guttungen på 6,5 har hosta stygt de siste par ukene. Særlig ille om morgenen og hvis han blir andpusten. I dag kjørte jeg ham til skolen (25 min å gå) fordi det er -11 grader her.

Sitter og bekymrer meg litt, for de skal gå til kjerka i dag, en tur som tar ca 45 min hver vei.

Er det skadelig å puste kuldegrader når man er hostete eller bekymrer jeg meg unødig?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/211053-kuldegrader-og-stygg-hoste/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan forverre hosten, men det er litt individuelt. Hos noen er det helt åpenbart at brå temperatruforskjeller f.eks.ut->inn forårsaker mye hoste. Likedan kald, luft. Ville vurdert å kjøre ham til kirka, eller utstyrt ham med kuldemaske.

Har han vært hos lege? Har du vurdert å få en astmamedisin til ham, f.eks. Flutide. Selv om han ikke har astma kan dette dempe betennelsesreaksjonen.

mvh

Det kan forverre hosten, men det er litt individuelt. Hos noen er det helt åpenbart at brå temperatruforskjeller f.eks.ut->inn forårsaker mye hoste. Likedan kald, luft. Ville vurdert å kjøre ham til kirka, eller utstyrt ham med kuldemaske.

Har han vært hos lege? Har du vurdert å få en astmamedisin til ham, f.eks. Flutide. Selv om han ikke har astma kan dette dempe betennelsesreaksjonen.

mvh

De er nok gått allerede, jeg ba ham surre skjerfet godt rundt halsen og putte munnen og nesa nedi, får håpe han husker instruksen (egentlig tvilsomt, han er en noget surrete 6-åring)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...