Gå til innhold

fryse grønnsaksmos

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter på nesten 6mnd. smakte hjemmelaget grønnsaksmos/purè i går. Det synes hun smakte grufullt :-) Men,jeg kastet restene. Kunne jeg ha puttet dem i frysern og tatt dem opp igjen i dag? evt. lagd større porsjon, delt den opp og puttet i frysern?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er kjempegreit å fryse. Fra begynnelsen kan du fryse i isbit-former, etterhvert kan du fryse i små youghurt-begere eller barnematglass. Det gjorde jeg til alle tre. Kjempegreit!

Skrevet

Hvis hun har spist på skjeen og du har puttet den i mosen etterpå må du kaste restene, da er det jo bakterier på skjeen (og dermed i mosen).

Men du kan godt lage en stor porsjon og dele opp i flere små og putte i fryseren.

Skrevet

Går helt bra å ha i fryseren. Men det holder seg også noen dager i kjøleskap.

I starten frøs jeg det ned i et brett for å lage isbiter. (Da porsjonene skulle være små). Kunne da ta opp den mengde jeg ønsket.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...