Gå til innhold

Til riche - tips til hentereise - Korea

Anbefalte innlegg

Hei! Du ba meg dele erfaringer fra hentereisen(e) våre, og jeg har vel noen tips.

Norsk mobiltelefon fungerer ikke - de har eget mobilnett.

Du får tak i det du trenger i butikkene, og det er et stort utvalg. Jeg fant for eksempel weet hårfjerningskrem nøyaktig lik den jeg bruker hjemme i ei lita "sjappe" rett ved gjestehuset. Det kan være litt vanskelig å få tak i f.eks. brød/vanlig norsk frokost, men Lotte-butikken (rett ved Lotte world) har godt utvalg av mer "europeiske" matvarer. Jeg har hørt om folk som har tatt med seg knekkebrød på hentereise nr.2, men det var ikke aktuelt for oss...

På den siste hentereisen opplevde vi at fostermor kom med utrolig mange og fine gaver. Vi hadde med en OK gave fra Norge, men valgte likevel å kjøpe en stor blomsterbukett som vi ga henne på avreisedagen. På første hentereisen passet gavene vi ga, bedre til det gutten vår fikk, om du forstår... Vi ga ikke gave til saksbehandleren, men i ettertid har jeg tenkt på om vi kanskje burde ha gjort det.

Vi hadde ellers med en ryggsekk med rene flasker, bleier og klær. Du får en del i en bag fra Holt, men det er i det knappeste laget. Vi fikk for eksempel ei flaske til melk og ei til te (!!) - og flyturen er lang! Et tips er å ta med flasketermos med kokt, varmt vann. Da er det lett å ta i pulveret når du trenger det, og da er gjerne temperaturen brukbar.

Flasketermosen gjorde reise 2 enklere enn den første!

Et tips til en fantastisk opplevelse er Korea House: Nydelig koreansk mat og musikk/danseoppvisning. Litt dyrt, men absolutt verdt pengene.Vi dro også ut til Korean Folk Village (ca to timer med buss), og det var også en flott dag. Nå i september var vi på på organisert busstur til den nordkoreanske grensa. Vi fikk hjelp til å bestille plass på informasjonsskranken ved Seoul Station. Turen til DMZ var spennende, men litt "kjapp-kjapp"..

Lykke til - og gled deg! Har du andre spøsmål, svarer jeg etter beste evne.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/211060-til-riche-tips-til-hentereise-korea/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Tusen takk for mange gode tips. Dette er veldig vedt for oss. Dette skal vi ta med oss, når vi skal pakke.

Du kan tro dagene er lange om dagen. Nå går jeg bare rundt og venter på at jula skal ta slutt, slik at vi kan starte på neste år. Og at vi kan få tildeling.

Det er liksom ikke den ting vi ikke tenker på når det gjelder dette. Har til og med begynt å sjkke reise o.l.

Tusen takk for gode råd.

God jul til deg og dine.

Klem

Hei,

Tusen takk for mange gode tips. Dette er veldig vedt for oss. Dette skal vi ta med oss, når vi skal pakke.

Du kan tro dagene er lange om dagen. Nå går jeg bare rundt og venter på at jula skal ta slutt, slik at vi kan starte på neste år. Og at vi kan få tildeling.

Det er liksom ikke den ting vi ikke tenker på når det gjelder dette. Har til og med begynt å sjkke reise o.l.

Tusen takk for gode råd.

God jul til deg og dine.

Klem

God jul til deg/dere også! Og husk å tenke på at dere neste jul har et selvskrevet midtpunkt mellom dere..!

Lykke til med alt som skal skje i 2006!!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...