Gå til innhold

Egne gaver fra barnet/barna til tanter/onkler?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest katten kathinka

Mine barn gir ting de har laget selv. Får håpe våre tanter/onkler ikke er av de her inne som "hater" slike gaver ;-)

Det gleder barna å gi bort, og de legger mye jobb i både å lage gaven, pakke inn og tegne til/fra kort.

Det ligger mye mere jobb og glede i disse pakkene enn i de ferdigkjøpte, ferdig innpakkede fra butikken.

Annonse

Annonse

Sånn gjør vi det også.

Bortsett fra at vi i tillegg prakker på tanter og onkler noe hjemmelaget fra ungene.

*S*

Men det var jo fine ting, da! :-)

Nå er det ikke måte på hvor mye tråder og innlegg det er her inne om at folk er så sure og utakknemlige og jeg vet ikke hva.;-)

Og det gjenspeiler jo et av hovedproblemene her på dol: At det ikke er klart definert hva det er man diskuterer!

Noen sier at nå skal vi diskutere A. og så viser det sge at de som er "for" har tolket det som "A1" mens de som sier de er mot tolker det som "A2", så var det hele kanskje bare en skinnuenighet! ;-)

Og så kommer det også helt an på hva det er man har erfart, da, og hva det egentlig er man har uttalt seg om.

Med erfaring med de før nevnte gedigne borddekorasjonene friskt i minne var det lett å si "ho ho, spar tante!" ;-) Men som sagt - jeg hadde mer enn gjerne tatt i mot slike fyrstikkesker og kleshengere etc som du skrev om i den andre tråden! :-)

Liekså kunne det ha vært med f eks gaver fra svigermor: Den som får er rull plastposer i julegave av svigermor må få lov til å beklage seg over det uten at den som har fått gulløredobber skal peke finger og si at førstnevnte er utakknemlig! ;-)

Har ei søster som er enslig. Vi gir henne gave fra hele familien og så kjøper hun gave til barna og ikke til oss. Vi kjøper skikkelige gaver, dvs. noe hun ønsker seg. Vi kjøper for ca like mye som hun kjøper til ungene.

Kjøper også til ei enslig tante av meg som skal være med på julefeiringa.

Og så har mannen min ei søster som ikke har barn, så hun får også presang fra barna. Noe skikkelig.

Vi gir også "skikkelig" presang til besteforeldre.

Jeg har ikke så sansen for å kun gi sånne barnehagelageting. Greit å ha selv, men vil ikke gi det i julepresang til andre. Men gaver som de har laget i barnehagen til besteforeldre gir vi selvsagt, men da som en ekstrapresang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...