Gå til innhold

Gutt med klump i brystet

Anbefalte innlegg

Hei, jeg ser dere svarte til en mor som har en datter på 10 år med klump i brystet som følger. Min sønn på 11 år har en slik klumpen på det ene brystet (under brytsvorten). Den er øm og litt vond, så han klager litt.

Takk for svar,

mf

klump i brystet

Min datter på 10 år har fått en liten klump i det ene brystet. Hun er ikke kommet i puberteten.Klumpen er ertestor og noe øm. Den kjennes velavgrenset ut. Det er ca. 2 uker siden hun oppdaget den og den har så vidt jeg kan kjenne ikke vokst eller minket.

-agno

Svar:

Er din datter 10 år eer hunn nok begynt på puberteten.Den består av flere stadier, et av dem omfatter endringer i brystene, størrelse, konsistens og pigmentering. Under den hormonelle påvirkning som styrer puberteten vil det kunne oppstå slike forandringer som du beskriver.

-Per H Finne, Professor i barnesykdommer

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/211069-gutt-med-klump-i-brystet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...