ma13 Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 Hei, jeg ser dere svarte til en mor som har en datter på 10 år med klump i brystet som følger. Min sønn på 11 år har en slik klumpen på det ene brystet (under brytsvorten). Den er øm og litt vond, så han klager litt. Takk for svar, mf klump i brystet Min datter på 10 år har fått en liten klump i det ene brystet. Hun er ikke kommet i puberteten.Klumpen er ertestor og noe øm. Den kjennes velavgrenset ut. Det er ca. 2 uker siden hun oppdaget den og den har så vidt jeg kan kjenne ikke vokst eller minket. -agno Svar: Er din datter 10 år eer hunn nok begynt på puberteten.Den består av flere stadier, et av dem omfatter endringer i brystene, størrelse, konsistens og pigmentering. Under den hormonelle påvirkning som styrer puberteten vil det kunne oppstå slike forandringer som du beskriver. -Per H Finne, Professor i barnesykdommer 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/211069-gutt-med-klump-i-brystet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.