Gå til innhold

Morsmelkerstatning på flaske til litt større barn.

Anbefalte innlegg

Helst ikke, nei. Men vi fikk overbevist jentungen om at det fremdeles var flaske vi, selv om vi byttet ut smokken med drikketut på aventflaskene...

Hehe, min begynner å bli ganske trassig. Får hun det ikke helt som hun vil, så legger hun armene i kors, setter opp surmunn og rister morskt på hodet ;-)

Men det går an å prøve... men hva er egentlig forskjellen på tutekopp og flaske når det gjelder påvirkningen på tennene?

Fortsetter under...

20 min?? Hmmm, ok nå skjønner jeg hvorfor du spør.Her går flaska ned på 2 min, hehe.

Jeg aner ikke hvor mye sukker det er i mme. Har innbildt meg at det er sunt. Håper du får mer fornuftige svar enn jeg kan gi;-)

Næmen, nå ble jeg enda mer usikker altså ;-)

To minutter? Jøss, må være en skikkelig stordrikker *hehe*

Hehe, min begynner å bli ganske trassig. Får hun det ikke helt som hun vil, så legger hun armene i kors, setter opp surmunn og rister morskt på hodet ;-)

Men det går an å prøve... men hva er egentlig forskjellen på tutekopp og flaske når det gjelder påvirkningen på tennene?

Synes jeg ser henne :)

Poenget med drikkekopp er at det går fortere å drikke av - man må ikke suge like iherdig som på flaske.

Annonse

Jeg kan ikke se at det skal være noe verre med MME enn vanlig melk - tvert imot. MME inneholder jo faktisk vitaminer og næring i mye større grad enn vanlig melk.

Ja, enig med deg i det. Det jeg bekymret meg mest for var vel egentlig om hvorvidt tåteflaske med MME kan virke negativt inn på tennene...

*flirer*

Hvem er mest avhengig, mon tro?

Det er godt å bruke ungene som skalkeskjul innimellom ;-)

Men for ordens skyld: Lillebolla blir overlykkelig når hun får flaska med MME. Hun løper til skapet og finner fram melka og roper: "vaaaarme ooopp!" Så står hun og tripper og gliser i de 45 minuttene melka står i mikroen. Med flaska i munnen legger hun seg rett ned på gulvet og sukker henført og glipper med øynene de tjue minuttene det varer :-)

Ja, enig med deg i det. Det jeg bekymret meg mest for var vel egentlig om hvorvidt tåteflaske med MME kan virke negativt inn på tennene...

Åh, tåteflaske. Den gikk meg litt hus forbi. Tja. Tåteflaske er jo ikke akkurat optimalt, men... Klarer du venne henne til å drikke av kopp?

Det er godt å bruke ungene som skalkeskjul innimellom ;-)

Men for ordens skyld: Lillebolla blir overlykkelig når hun får flaska med MME. Hun løper til skapet og finner fram melka og roper: "vaaaarme ooopp!" Så står hun og tripper og gliser i de 45 minuttene melka står i mikroen. Med flaska i munnen legger hun seg rett ned på gulvet og sukker henført og glipper med øynene de tjue minuttene det varer :-)

Da vet du hvor du har henne de 45 minuttene :-)

Pluss de 20 minuttene det tar å drikke flaska også da...:-)

God jul

Åh, tåteflaske. Den gikk meg litt hus forbi. Tja. Tåteflaske er jo ikke akkurat optimalt, men... Klarer du venne henne til å drikke av kopp?

Tja, jeg skal nok klare det bare jeg vil!

Jeg hadde håpet på at flaske var helt okei, men nå ser jeg jo at jeg kanskje bør revurdere det litt...

Da vet du hvor du har henne de 45 minuttene :-)

Pluss de 20 minuttene det tar å drikke flaska også da...:-)

God jul

Jeg var visst litt kjapp i svingene der, ja. Mikroen er ganske gammal og begynner å bli skral, men sååå dårlig er den tross alt ikke ;-)

God jul til deg også :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...