Gå til innhold

Månetoppen i kveld...

Anbefalte innlegg

I kveld kom tårene da jeg så Månetoppen... Her på dette forumet (de som følger med på det) skjønner nok hvorfor....

Forresten er jeg så glad for at de bruker begreper som blir gode for barna, og sier til guttungen at "Jeg er din første mor" istedenfor å bruke ord som "ordentlig/egentlig mor". Flott!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/211126-m%C3%A5netoppen-i-kveld/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig ! Veldig bra ! Rørende og en fin juleserie synes jeg; selv om jentene mine gjerne ville sett noe nytt. Det hadde nok fenget mer. De kommer nesten for raskt i reprise disse seriene.

Men, det var en helt annen sak...

Er enig med deg i det. Personlig er jeg nok mest glad i "Skomakergata" (eller hva den kalles) og skulle ønske de snart ville sende den igjen.

Gjest Ulvinnen Lurulf

Er enig med deg i det. Personlig er jeg nok mest glad i "Skomakergata" (eller hva den kalles) og skulle ønske de snart ville sende den igjen.

Uff nei, skomakergata har jeg fått helt avsmak fra!

For et par år siden gikk det en diskusjon her på dol om at skomaker Andersen så ut som en pedofil på måten hadde glodde på barna og hele tiden måtte klappe på dem.

Neste gang jeg så serien måtte jeg si meg enig...

Ja Månetoppen var bare super i kveld. Mor satt her rørt med tårer i øynene og gutten vår sa at "guttungen" hadde ligget i rødnissemor sin mage, men var blånisse nå.

Kjøpte forøvrig blånissesett til gutten vår og rødnisse til jenta vår i går, så de satt her begge med luene på i dag under hele barnetv :-)

Ja,i dag skrudde jeg på barne-TV selv om eldstegutten er hos farmor!! Synes Månetoppen er en flott serie, som tar opp viktige emner på en fantastisk måte. Det er vel ikke nødvendig å si hvilket emne jeg er mest opptatt av...?? Synes også de er kjempeflinke til å velge riktige og fine begreper og forklaringer.

Annonse

Gjest lilja (den opprinnelige)

Første gang Månetoppen gikk på TV, var jeg og hentet lillesøster.

Kom hjem 11. desember, stoppet til snippen av hormoner, og så (Månetopp-)tegninga ganske raskt. Og jeg var utrolig spent på hvordan de ville ro den problemstillinga der i land.

Det endte med at jeg grein i strie strømmer - det var bare såååå vakkert :-)

Gjest kinamamsen

Første gang Månetoppen gikk på TV, var jeg og hentet lillesøster.

Kom hjem 11. desember, stoppet til snippen av hormoner, og så (Månetopp-)tegninga ganske raskt. Og jeg var utrolig spent på hvordan de ville ro den problemstillinga der i land.

Det endte med at jeg grein i strie strømmer - det var bare såååå vakkert :-)

Er du her enda også lilja? Lenge siden jeg har vært innom her nå, men jammen ser jeg ikke et kjent nick (faktisk flere) med det samme.

Jeg håper det står bra til hos deg i Kråkeslottet og at både lille Ping og lillesøster har det fint i førjulstida. Her er spenningen på topp og nattesøvnen dårlig ;o)

Gjest lilja (den opprinnelige)

Er du her enda også lilja? Lenge siden jeg har vært innom her nå, men jammen ser jeg ikke et kjent nick (faktisk flere) med det samme.

Jeg håper det står bra til hos deg i Kråkeslottet og at både lille Ping og lillesøster har det fint i førjulstida. Her er spenningen på topp og nattesøvnen dårlig ;o)

Joda, jeg er her, men skriver ikke så ofte.

Tusen takk for fint julekort. Dessverre er det èn av flere ting vi har måttet prioritere bort her i kråkeslottet, men du skal ikke se bort fra at det kommer en mail før nyttår :-)

Enig, og synes det var så fint det han sa at han hadde fått det beste i gave.. fordelene ved begge nisseslagene..håper også adoptivbarna kan se det på samme måte - det beste fra begge kulturene.

Han Storm var så fornøyd med å være en inni og en annen utenpå..godt å se , et godt forbilde på en måte..

Hele serien er meget godt "pedagogisk" laget, der det gjøres bruk av "riktige" ord og uttrykk. Samtidig syns jeg historien fortelles på en varm og rørende måte som appellerer like mye til barn som til voksne. Og særlig episoden i kveld var rørende, fikk ikke sett akkurat den skikkelig forrige gang serien ble sendt, men idag satt jeg sammen med alle tre gudegavene og så på...

Annonse

Jenta mi på ni følger veldig med, og da de forteller at de mista den nyfødte tvillingbroren på fjellet - dramatisk og enormt spennende!

Det blir ny nisseserie jula-07, samme manusforfatter - håper det holder samme kvalitetsnivå, syns Blåfjell var hakket bedre hva sanger og skuespillere angår - mere nissejul!

Ungene likte godt Skomaker Andersen, særlig Tøfflus, men jeg syns det virka som om at Andersen var beruset mesteparten av serien, så den klarte jeg ikke å ta alvorlig.

Amalies jul - den var kjedelig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...