Gjest M.Angelica Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 På årets modell er vel foret festet overalt? Altså i nakken, på ermene, føttene og ved glidelåsen? Det som er bra er at de er myke og bevegelige - enkle og greie for små barn å bevege seg i, samt at de har ullfõr som holder dem varme i ganske mange minusgrader (10 eller 15). Ellers er det jo en fordel at man kan justere livvidden på dem - og dermed bruke dem litt lenger. Jeg vet ikke hvordan det er det med festinga. Jeg må studere det i morgen =) Her blir det ikke så sinnssykt kaldt, da. Er nok verre hos dere 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/211143-har-noen-handlet-herfra/page/2/#findComment-1538490 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest M.Angelica Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 Øøøøøh. Jeg vil også mitt barns beste, derfor kjøper jeg trolldress. Satt på spissen så det holder, men likevel. Jeg er fullt kapabel til å velge beste dressen for mitt barn.. Og det er troll. Det er virkelig en god dress. Den er god og myk, og ikke vanskelig å få på - iallefall ikke etter min erfaring. Du må jo bare få ha din mening, men jeg tror du vil finne veldig mange som er uenige med deg - også barnehageansatte. ;-) Og nei, jeg er ikke med e "Nei til reima, ja til troll" bevegelsen, jeg er sikker på at det finnes mange andre gode dresser også, men dette du sier om troll er så langt fra sannheten som det kan få blitt syns jeg. MVH "Øøøøøh. Jeg vil også mitt barns beste, derfor kjøper jeg trolldress. Satt på spissen så det holder, men likevel. Jeg er fullt kapabel til å velge beste dressen for mitt barn.." Nå er du vel litt vanskelig. Det kan vel neppe ses på som negativt at vi forteller våre erfaringer til foreldrene i barnehagen? Som du sier, foreldrene klarer nok meget godt å velge klær til sine barn. "Og det er troll. Det er virkelig en god dress. Den er god og myk, og ikke vanskelig å få på - iallefall ikke etter min erfaring." Du jobber i Troll eller? "Du må jo bare få ha din mening, men jeg tror du vil finne veldig mange som er uenige med deg - også barnehageansatte. ;-)! Det er det helt sikkert. Hos oss så har vi negative erfaringer med den dressen. Ferdig med det =) "Og nei, jeg er ikke med e "Nei til reima, ja til troll" bevegelsen, jeg er sikker på at det finnes mange andre gode dresser også, men dette du sier om troll er så langt fra sannheten som det kan få blitt syns jeg." Så du mener da jeg sitter å lyver? Jeg skriver om våre observasjoner og erfaringer. Vi ser at barna sliter med på kle på seg og de sliter med bevegeligheten med Trolldressene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/211143-har-noen-handlet-herfra/page/2/#findComment-1538503 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 "Øøøøøh. Jeg vil også mitt barns beste, derfor kjøper jeg trolldress. Satt på spissen så det holder, men likevel. Jeg er fullt kapabel til å velge beste dressen for mitt barn.." Nå er du vel litt vanskelig. Det kan vel neppe ses på som negativt at vi forteller våre erfaringer til foreldrene i barnehagen? Som du sier, foreldrene klarer nok meget godt å velge klær til sine barn. "Og det er troll. Det er virkelig en god dress. Den er god og myk, og ikke vanskelig å få på - iallefall ikke etter min erfaring." Du jobber i Troll eller? "Du må jo bare få ha din mening, men jeg tror du vil finne veldig mange som er uenige med deg - også barnehageansatte. ;-)! Det er det helt sikkert. Hos oss så har vi negative erfaringer med den dressen. Ferdig med det =) "Og nei, jeg er ikke med e "Nei til reima, ja til troll" bevegelsen, jeg er sikker på at det finnes mange andre gode dresser også, men dette du sier om troll er så langt fra sannheten som det kan få blitt syns jeg." Så du mener da jeg sitter å lyver? Jeg skriver om våre observasjoner og erfaringer. Vi ser at barna sliter med på kle på seg og de sliter med bevegeligheten med Trolldressene. Neida, jeg jobber ikke i troll. Jobber du i reima? :-D Det var derfor jeg presiserte i siste avsnitt at jeg ikke er med i noen av disse "dressbevegelsene" jeg har observert på DOL. Jeg har aldri tidligere klart å opparbeide nok energi til å delta i noe dressdiskusjon. For meg er dress et plagg, ikke en religion. Men jeg reagerer når jeg ser at alt det som jeg opplever som veldig bra ved trolldressen blir presentert som negativt. Jeg sier ikke at du lyver, men jeg tør påstå at det er mange brukere av disse dressene som er uenige med deg. Det er ikke verre enn det. MVH 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/211143-har-noen-handlet-herfra/page/2/#findComment-1538517 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 Ok =) Våre erfaringer er at forer snarer seg og det blir klumpete. Men så lenge dere er fornøyd, er det ingenting som er bedre enn det =) Sikker på at det ikke er fjorårets modell? For de hadde litt problemer med det der nemlig - siden det ikke var festeanordninger overalt... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/211143-har-noen-handlet-herfra/page/2/#findComment-1538529 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest troll er bra! Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Troll dressen er to dresser syns jeg. Jeg bruker alldri feste inner og ytterdress. Jeg bruker innerdressen i ull, under regnklær, under skibukse og under ytterdressen til Troll. Eller bare innerdressen alene i bilen på vei hjem fra barnehagen når ytterdelen er innmari møkkete. Fantastisk plagg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/211143-har-noen-handlet-herfra/page/2/#findComment-1538699 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest M.Angelica Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Sikker på at det ikke er fjorårets modell? For de hadde litt problemer med det der nemlig - siden det ikke var festeanordninger overalt... "Sikker på at det ikke er fjorårets modell? For de hadde litt problemer med det der nemlig - siden det ikke var festeanordninger overalt..." Det er godt mulig! Jeg vet ikke hva barna har, (fjor- eller årets modell) Men det kan godt stemme det du sier altså! (Forhåpentligvis) =) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/211143-har-noen-handlet-herfra/page/2/#findComment-1538725 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Neida, jeg jobber ikke i troll. Jobber du i reima? :-D Det var derfor jeg presiserte i siste avsnitt at jeg ikke er med i noen av disse "dressbevegelsene" jeg har observert på DOL. Jeg har aldri tidligere klart å opparbeide nok energi til å delta i noe dressdiskusjon. For meg er dress et plagg, ikke en religion. Men jeg reagerer når jeg ser at alt det som jeg opplever som veldig bra ved trolldressen blir presentert som negativt. Jeg sier ikke at du lyver, men jeg tør påstå at det er mange brukere av disse dressene som er uenige med deg. Det er ikke verre enn det. MVH "For meg er dress et plagg, ikke en religion." Jeg har ofte tenkt noe liknende når jeg har lest her - at noen får et nesten religiøst forhold til utedresser. Jeg har vært kunde på dette markedet i snart 15 år og aldri vært spesielt merketrofast - kjøpt på tilbud og variert litt i forhold til hvor gamle / aktive barna har vært. Og heldigvis har barnehagen aldri kommet med noen direktiver mht. merker, bare anbefalt at dressen har strikk under foten. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/211143-har-noen-handlet-herfra/page/2/#findComment-1538759 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest eljo Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 OT: Hva er egentlig så bra med Trolldressene? Jeg bare lurer altså, det er ikke frekt ment =) Jeg jobber i bhge og jeg synes de dressene er helt forferdelige. Spes når det er det er den ekstra foret inni. Barn som vanligvis klarer å kle på seg selv, må ha hjelp til trolldressen. Foret vrenger seg når man tar den av seg, så man bruker mye tid på å få ermene ut igjen. Bl.a. Styrer med oss vil gi ut lapp der h*n fraråder å kjøpe trolldress.. I vår bhg har styrer også troll-dress til sin gutt, så der blir det ikke aktuelt med anti-anbefaling nei. Den fungerer helt fint, innerdressen er ikke festet, så da snurrer den seg ikke til heller, men fungerer som en vanlig under-dressen-dress. Min 4-åring syns ikke den er noe vanskelig å ta av og på, og det tar ikke noe ekstra tid i forhold til andre dresser der man har noe annet inni. Dessuten er den veldig varm og god, og han holder seg tørr. En dag det hadde vært skikkelig slapsete og vått var det bare de tre med troll-dresser som var tørre da de kom inn.... Jeg er kjempefornøyd med troll-dressen. vi kjøpte for stor i fjor, men den var helt fin å bruke likevel, ikke noe klumpete, og den passer fint i år også. Så det er tydeligvis ulike erfaringer ute og går ja :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/211143-har-noen-handlet-herfra/page/2/#findComment-1539104 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.