Gå til innhold

tungmelket??


Gjest lurerpådet

Anbefalte innlegg

Gjest lurerpådet

hei, jeg har en sønn på 3 mnd. som jeg ammer. Han spiser godt. Sover hele natten. Legger på seg fint. Den siste uka har han vært svært urolig på kvelden når han suger. Han suger i 2 minuttr og vrir seg vekk og "forlanger " det andre brystet. Der sur han glupsk og fint.Så går det nye to, tre minutter og ny skriking. Bytter så tilbake til første bryst... Sånn holder vi på 3-4 ganger. Han blir tydligvis mett, sover som nevnt hele natten Han gjør ikke dette på dagen.

Har jeg for lite melk om kvelden?

Kan en være tungmelket? Tungt å suge på kvelden. Brystene mykere og "tummere" enn resten av dagen.

Vil gjerne fullamme og ønsker gode råd.

PÅ forhånd takk !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest trebarnsmor

Jeg kjenner meg igjen. Slik var det med alle mine tre barn. Jeg fullammet dem til 5, 6 og 7 mnd.

Kveldene ble gjerne sånn fra 3-4 mnd alder og frem til introduksjon av fast mat.

Så lenge vektøkningen er OK syntes jeg det var greit. Ble litt mye amming om kveldene, men hva gjør vel det når det er for noen få uker?

Av og til ga jeg utpumpet morsmelk etter amming om kveldene, og av og til kokt vann. Men primært ammet jeg bare.

Jeg hadde også hjelp i å hvile om dagen (evt sove en liten lur).

Brystene ble mykest om kveldene, det var noe jeg bare godtok. I den alderen begynte guttene (har to og en jente) og forlange litt oftere mat om natta også. Kunne vare en periode på noen dager, for så å ha fine kvelder og netter igjen.

Du får bare prøve deg fram. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære lurerpådet.

På kvelden er det ikke uvanlig å ha mindre mengde melk enn på dagen. Kanskje han rett og slett blir utålmodig fordi det ikke kommer raskt og store nok mengder. Det høres likevell ut som om du har funnet en metode som virker. Fortsett slik du gjør, så går det antagelig over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...