Gå til innhold

Før hadde besteforeldre mange barnebarn. Nå har...

Anbefalte innlegg

Gjest Mariamamma

Ja så er det jul igjen. Leste gjennom tråder ang skillsmisse lengre ned og hos oss ligger skillsmissene på generasjonen over. Skal si det er kabal i jula. Mine foreldre er skilt, og etablert hvert til sitt. Pappas nye kone er ikke spesielt glad i mamma. Foreldrene til mannen min bor fortsatt sammen,men våre familier har ikke så mye til felles. Så her pendler skillsmisse-barnebarna frem og tilbake. Rollen har snudd fra et stabilt besteforeldrehjem til flere. Vi pleier å feire julaften hos en part og 2.juledag med en andre part. Broren min er også skilt og har sønnen sin annenhvert år og vil gjerne feire julaften på lille julaften med nisse og full pakke de årene han ikke har sønnen. Puh. Dette blir litt unaturlig for meg.....

Det var så greit før pappa giftet seg for da inviterte vi evnt.min familie med mamma og pappa sammen julaften og var hos mannen min sin familie 2.dag. Nå er det 3 sett besteforeldre og en bror som også gjerne vil ha jul selvfølgelig hos seg. Høres ut som et stort problem hvilket det jo ikke er, men da vesla var liten var vi hjemme og inviterte heller hummer og kanari hjem til oss. Noen som har det på samme måte?

Før hadde besteforeldre mange barnebarn. I dag har barnebarna mange besteforeldre.... ;o)

Fortsetter under...

Vi bor like ved mine foreldre (som ikke er skilt!). Svigers bor over 50 mil unna. De er skilt og har nye samboere. Annethvert år er svigerfar med samboer hos oss på julaften og annethvert år svigermor med samboer. Den som ikke er hos oss, er hos min svigerinne med familie. Mine foreldre bor så nært at vi går til dem for 1.juledagsfrokost hvert år. Jeg synes vi har funnet en god løsning som alle er fornøyde med :-)

Hvorfor har dere ikke jul hjemme, og inviterer de som vil komme? Så overlater dere "problemet" til andre.

Har selv omsider blitt så "voksen" at jeg får feire egen jul og overlater til besteforeldre, søsken med fler om de vil komme til oss eller feire på annen måte. Godt å omsider få danne sin egen tradisjon!

Jepp, vi har litt komplisert besteforeldregenerasjon hos oss også.

Jeg inviterer alle til oss, jeg. Så får de finne ut av det sjøl. Dvs mamma og pappa inviterer jeg annenhver jul, siden pappa ikke tåler å være i samme hus som mamma. Farmor og Farfar til ungene kommer hver jul.

Det viktigste er at ungene mine har det bra, med dem de er glad i rundt seg på julaften.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...