Gå til innhold

Er ikke dette dårlig gjort da??

Anbefalte innlegg

Dersom du faktisk har _gitt_ det bort, så synes jeg ikke du kan forvente å få det tilbake igjen. Da skulle du ha poengtert overfor henne at hun fikk _låne_ det i tilfelle dere mot formodning skulle få flere barn.

Jeg syns dette høres ut som en utrolig kjip venninne. Fy søttan.

Fortsetter under...

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mandolaika

8

• nanna

2

• Maggi

2

• Åsemor

2

Mest aktive i denne tråden

"En ting er hvem som har rett, en annen ting er hvem som burde hatt rett..."

Jeg er jo enig i det, men hadde det vært meg så hadde jeg ikke _gitt bort_ så mye utstyr og det i tillegg over flere år, for så å _forvente_ å skulle få det tilbake igjen når det plutselig passet meg.

Vi har gitt bort alt til min søster som nå har fått barn, fordi vi ikke skal ha flere selv. Skulle så skjedd at vi hadde fått ett barn til allikevel, så hadde jeg ikke forventet å få det tilbake, og da er det til og med min søster jeg snakker om. Om hun hadde insistert på å gi meg utstyret tilbake, hadde vært en annen sak, men jeg hadde aldri forventet det.

Jeg ser poenget ditt. Men jeg forstår dette som en skuffelse overfor en person som man er veldig glad i, og som har fått veldig mye fint. Skuffelsen da over denne personen, som ikke gir noe tilbake, hverken på eget initiativ (det synes jeg ville vært det rimeligste) eller på forespørsel, blir veldig stor.

Jeg lar meg uansett overraske over at denne venninnen ikke på eget initiativ gir det tilbake, selv om det ble gitt bort. Hadde noen overøst meg med slikt, skulle jeg vært rask på å returnere generøsiteten. Når denne ulykkelige venninnen drister seg til å spørre, får hun altså nei...!? Helt ufattelig, synes jeg, uavhengig av at det kanskje ikke var helt lurt å gi det bort og spørre om å få det tilbake..

Jeg ser poenget ditt. Men jeg forstår dette som en skuffelse overfor en person som man er veldig glad i, og som har fått veldig mye fint. Skuffelsen da over denne personen, som ikke gir noe tilbake, hverken på eget initiativ (det synes jeg ville vært det rimeligste) eller på forespørsel, blir veldig stor.

Jeg lar meg uansett overraske over at denne venninnen ikke på eget initiativ gir det tilbake, selv om det ble gitt bort. Hadde noen overøst meg med slikt, skulle jeg vært rask på å returnere generøsiteten. Når denne ulykkelige venninnen drister seg til å spørre, får hun altså nei...!? Helt ufattelig, synes jeg, uavhengig av at det kanskje ikke var helt lurt å gi det bort og spørre om å få det tilbake..

"Hverken på eget initiativ (det synes jeg ville vært det rimeligste)"....

Ja, er enig der. Det burde ha kommet fra venninne selv, om enn ikke fordi hun følte at hun måtte si det.

Dersom du faktisk har _gitt_ det bort, så synes jeg ikke du kan forvente å få det tilbake igjen. Da skulle du ha poengtert overfor henne at hun fikk _låne_ det i tilfelle dere mot formodning skulle få flere barn.

I de fleste forhold er det jo dødfødt om man ikke gir og får både oppmerksomhet, skulder til å gråte på, og materielle ting. Det blir aldri riktig om det BARE går den ene veien.

"En ting er hvem som har rett, en annen ting er hvem som burde hatt rett..."

Jeg er jo enig i det, men hadde det vært meg så hadde jeg ikke _gitt bort_ så mye utstyr og det i tillegg over flere år, for så å _forvente_ å skulle få det tilbake igjen når det plutselig passet meg.

Vi har gitt bort alt til min søster som nå har fått barn, fordi vi ikke skal ha flere selv. Skulle så skjedd at vi hadde fått ett barn til allikevel, så hadde jeg ikke forventet å få det tilbake, og da er det til og med min søster jeg snakker om. Om hun hadde insistert på å gi meg utstyret tilbake, hadde vært en annen sak, men jeg hadde aldri forventet det.

Jeg er delvis enig i Mandolaika. Jeg ville ikke tatt det som en selvfølge at jeg skulle fått tilbake alt som jeg hadde gitt til en venninne. Derimot er det sannsynlig at jeg ville spurt pent om det var mulig jeg kunne få låne NOE av det for en periode. Og ja, jeg ville tenkt i mitt stille sinn at hun var en dårlig venninne dersom hun ikke sa ja til det. En god venninne ville nok til og med foreslått det av seg selv.

Annonse

Jeg er delvis enig i Mandolaika. Jeg ville ikke tatt det som en selvfølge at jeg skulle fått tilbake alt som jeg hadde gitt til en venninne. Derimot er det sannsynlig at jeg ville spurt pent om det var mulig jeg kunne få låne NOE av det for en periode. Og ja, jeg ville tenkt i mitt stille sinn at hun var en dårlig venninne dersom hun ikke sa ja til det. En god venninne ville nok til og med foreslått det av seg selv.

Ja, det er akkurat det med at freniz skriver at hun tok det som en selvfølge at hun skulle få det tilbake eller låne det, jeg ikke er enig med henne i.

Men at venninna sa nei til å låne det bort en liten stund, forutsatt at hun ikke selv bruker det og trenger det akkurat nå, synes jeg nok var smålig ja.

Jeg syns at venninnen din bør låne deg tilbake de tingene, men jeg syns heller ikke du skal se på det som en selvfølge. At venninnen din er sær har du sikkert visst en stund, du kjenner henne sikkert godt. Du spurte kanskje ikke, men tok det for gitt, det er det jo noen som reagerer på.

Blandt mine venner og familie er slike ting helt selvsagte, vi låner og gir noe tilbake akkurat som blånissene ;)

Gitt bort er gitt bort, jeg synes derfor ikke du hadde grunn til å reagere om hun hadde gitt det videre eller kanskje var gravid og ville bruke det til nestemann.

Men når hun beviselig ikke har behov for utstyret når du trenger det, og det opprinnelig var ditt, er det direkte smålig av henne å holde på det. Virkelig over grensen for det akseptable innen gode vennskap..

Fy flate for ei kjip venninne du har! Du tuller ikke, vel???

Dette var så sært at jeg nesten blir litt lattermild:-)

Jeg har møtt mange gniere, men denne tar kaka. Greit at du ikke kan kreve noe som helst siden du har gitt henne utstyret, men ærlig talt. Hun er ikke bare en gnier, hun mangler også noen antenner som folk flest har. Sånt gjør man bare ikke.

Annonse

Hun ville jo bare låne det tilbake, da :)

Du ga det bort uten forbehold. Da anser jeg en gave som en gave. Gaver ber man ikke om å få tilbake.

Husk heller til siden en gang at du tar forbehold hvis du gir bort noe du er usikker på om du kan trenge igjen siden.

Jeg syns du er urimelig.

Takk for at du ikke er min veninne... Hva med at hun LÅNTE tilbake det hun fikk?! Var ikke det rimelig?

Du ga det bort uten forbehold. Da anser jeg en gave som en gave. Gaver ber man ikke om å få tilbake.

Husk heller til siden en gang at du tar forbehold hvis du gir bort noe du er usikker på om du kan trenge igjen siden.

Jeg syns du er urimelig.

Jada, en gave er en gave. Men det gjør ikke denne venninnen mindre smålig, som ikke vil låne tilbake det hun så generøst FIKK av venninnen sin.

Jeg skulle ikke sagt noen om hun selv var gravid eller tingene var i bruk. Men her snakker vi om ei som skal ha det på loftet inntil hun selv blir gravid igjen. Noe hun ikke en gang har noen garanti for at hun noen gang vil bli...

Jeg hadde i alle fall ikke giddet å ha sånne venner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...