Gå til innhold

Transport til/fra fysioterapeut ved bekkenløsning

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har bekkenløsning med gangvansker og er sykemeldt pga. dette. Jeg er henvist av lege til fysioterapeut som befinner seg i en annen kommune fordi denne fysioterapeuten tilbyr bassengtrening. Jeg skal også ha "vanlige" timer hos denne fysioterapeuten, også dette p.g.a. bekkenløsning.

Jeg har prøvd å ta buss, men smertene ved å gå til bussholdeplass, og spesielt med å gå av/på bussen er nesten ikke til å holde ut og jeg blir dårligere av denne turen.

Nå har jo mannen min bil og er hjemmeværende med omsorgslønn, men den bilen vi låner nå i påvente av å få råd til ny bil er for liten for oss. (4 barn) Og jeg har jo ikke sertfikat.

Er det mulig å få dekket noe av drosjeutgifter for å komme seg til/fra fysioterapeut? Tar dette lang tid å avklare? (Er i uke 19 i svangerskapet.)

Hvordan går jeg frem, og kan jeg da bruke egenandelskortet?

Og hva med evt. handicap-parkering? Er det TK som har med det å gjøre?

Mvh

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Du kan søke TK om å få dekket drosje. Legen må bekrefte at du trenger fysioterapi, og at den aktuelle fysioterapeuten er den nærmeste som gir slik behandling som du skal ha. Får du først en prinsippiell godkjenning fra TK på at reise til denne fysioterapeuten dekkes, så er det senere nok at fysioterapeuten skriver drosjerekvisisjoner for deg. du skal i så fall ikke betale annet enn egenandel. Drosjesjåfør som har avtale med TK kan skrive inn egenandelene i kortet, alternativt får du kvittering for betalt egenandel som TK skriver i kortet senere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...