Gå til innhold

Lite hjelpsomme på sykehuset!


Gjest xtra

Anbefalte innlegg

Jeg har en datter på 12 uker som jeg fullammer. Om noen dager skal jeg legges inn for en større operasjon hvor jeg må beregne meg på 7 til 10 dagers opphold på sykehuset etter operasjonen. Jeg har forstått det slik at jeg ikke kan amme det første døgnet, men etter det går det greit. Nå har jeg snakket med oversykepleier på den avdelingen jeg skal opereres og hun var ikke noe særlig imøtekommende.(Jeg var hyggelig på telefonen:-)) Hun mente jeg burde pumpe meg og la far ta barnet i 10 dager utenfor sykehuset fordi som hun sa de måtte jo ta hensyn til de andre pasientene. Hun mente at datteren min kunne komme innom av og til for amming. Det er jo lite hensiktsmessig når datteren min vil ha mat hver to og en halv time på dag tid siden hun sover natten igjennom. (Denne behandlingen står i sterk kontrast til den hjelp som du "klatremus" fikk da du ble operert ref. tidligere svar fra deg (takk foresten!)) Da jeg fikk diagnosen min fikk jeg vite av legen min at forholdene skulle legges til rette slik at amming og samvær ikke ble noe problem, men jeg fikk beskjed fra sykepleieren at dette hadde de bedre greie på. Jeg har følelsen at jeg har kommet midt i en profesjonstrid... Hva skal jeg gjøre for at datteren min ikke lider opp i dette her? Gode ideer/erfaringer mottas med takk. Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære xtra. Hva med å kontakte legen og oversykepleier og be dem komme med et felles tilbud om hvordan det skal løses? Husk også å ordne med pumpe for det første døgnet du ikke kan amme. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...