Gå til innhold

snakk om jule gave dere

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

vi skal ha fra kina. vi har en vi hentet i 2001 og en i 2004 begge piker

Dette må da være ny rekord ! Så flott at dere fikk det til jul, kos dere med denne flotte godkjenningen og GRATULERER!!! Men var det Bufdir som svarte dere ? Var det ikke regionen ? Det kunne være spennende å vite hvem det er som er så raske som 12 dager , men bare hvis det er ok for dere å fortelle det her inne! Det kan jo gi forhåpninger til flere.... Ha en super romjul !

Annonse

Dette må da være ny rekord ! Så flott at dere fikk det til jul, kos dere med denne flotte godkjenningen og GRATULERER!!! Men var det Bufdir som svarte dere ? Var det ikke regionen ? Det kunne være spennende å vite hvem det er som er så raske som 12 dager , men bare hvis det er ok for dere å fortelle det her inne! Det kan jo gi forhåpninger til flere.... Ha en super romjul !

Ja nå svarte du på det jeg lurte på samtidig med at jeg satt og skrev, det var da utrolig at det var region øst ! Ja da er det kanskje et håp om nye takter i 2006 når det gjelder ventetid. Jeg er kjempeglad for at jeg måtte en tur inn på DOL på 1.juledag også så jeg fikk denne gode nyheten !

Gjest mamachina

vi skal ha fra kina. vi har en vi hentet i 2001 og en i 2004 begge piker

Stilig - gratulerer!

Det gjorde vi og - i 2001 & 2004 og forhåpentligvis tidlig i 2007 - vi venter også beskjed fra BUFA, men vi er i Vest, så det tar nok litt tid enda. Vi har ventet i 1 1/2 md og venter spent.....

thuva1365380402

Gratulerer med godkjenning.

Men hvorfor er det så stor forskjell på behandlingstida i region øst? Noen venter jo i 6-7 mnd, og dere i 12 dager. Jeg skjønner ikke helt den behandlingsforskjellen de eventuelt gjør. Men det var jo flott for dere ihvertfall.

Lykke til videre med prosessen.

Gratulerer med godkjenning.

Men hvorfor er det så stor forskjell på behandlingstida i region øst? Noen venter jo i 6-7 mnd, og dere i 12 dager. Jeg skjønner ikke helt den behandlingsforskjellen de eventuelt gjør. Men det var jo flott for dere ihvertfall.

Lykke til videre med prosessen.

Jeg tror det er fordi denne nye reglen om 2.gangs adopsjon ikke skal ta mer enn en mnd. og at regionen skal kontakte bv. innen tre dager etter at de har mottatt 2.gangs og 3.gangs søknader. Var det ikke en 3.gangs søknad "quiao" hadde fått så kjapt svar på ? Men det er jo strålende nyheter som forhåpentligvis vil sette opp farten for alle som søker etterhvert! I hope..

Ja nå svarte du på det jeg lurte på samtidig med at jeg satt og skrev, det var da utrolig at det var region øst ! Ja da er det kanskje et håp om nye takter i 2006 når det gjelder ventetid. Jeg er kjempeglad for at jeg måtte en tur inn på DOL på 1.juledag også så jeg fikk denne gode nyheten !

Ja vi er kommet i et dillemma. Jeg var 42 år ved start av prøverørsprosessen og nå 46år og fortsatt ventende med nr.1 fra Kina. Alt tar sin tid! Først ble vi forespeilet tildeling i mars 2006, å nå sier prognosen juli. Da er jeg 47 år, altså 5 år etter prøverørsprosessen begynte. Vi ønsker selvfølgelig at vårt barn nr.1 skal få en søster elle bror (med tanke på barnet),men tiden renner ut. En ting er tiden de normerte ventetider tar, men all ventetid imellom godkjenning lokalt og Bufa (reg Øst) eller godkjenning i Bufa og til Lid er det ingen som hadde fortalt oss om. Etter barn nr. 1 må vi så ha barnet hos oss i 12 mnd før vi søker på ny.Kansje rekker vi nr. 2 før vi er 50.Kanskje rekker vi det ikke? Og det har da gått 8 år..... Oppløftende å høre at nr. to får godkjenning så kjapt!

thuva1365380402

vi hører til i øst[bærum]

Vi har noen venner som hører til region Øst og de ventet i 6 mnd på godkjennelse. Og det var også 2. gangs adopsjon. Jeg skjønner ikke helt denne forskjellsbehandlingen. Men det er jo bra at den tydeligvis er begynt å gå nedover.

Vi hører til region sør, og sendte vår sos.rapport 15. desember. Er spent på den behandlingstiden der.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...