Gå til innhold

Depositumslån

Anbefalte innlegg

Skrevet

De MÅ ikke gjøre det.

Men jeg kunne uten problemer lånt deg de pengene, og trukket deg hver måned i lønn i stedet.

Men jeg hadde ikke gått med på å låne deg dem mer enn seks måneder, og jeg hadde også fått deg til å signere på at jeg kunne trekke det av feriepengene dine dersom du sluttet - og at du gikk over til å få lønn etterskuddsvis dersom du ikke allerede gjør det.

For å sikre at jeg får tilbake pengene.

:)

Jeg kan jo sjekke. Men selv om sjefen min er flott, så er det et styre med menn som bestemmer slike ting. Og de er kanskje ikke like vennlige. Spesielt når de aldri har møtt meg.

skorpionfisken
Skrevet

Hm... Dette er vel ikke noe arbeidsgiver må gjøre? For i så fall så betviler jeg at hverken min eller sambos jobb er villig til det. Barnehagen jeg jobber har et månedlig budsjett som må følges og samboers sjef er en drittsekk, for å si det rett ut :P

Nei, arbeidsgiver må ikke, med mindre det er en offentlig arbeidsgiver, (kommune og stat) de må i henhold til tariffavtaler.

Men mange arbeidsgivere gjør det (også de private, selv er jeg i en privat bedrift og vi gjør det til stadighet), og det er lovlig i henhold til skattereglene å gjøre det rentefritt om det betales tilbake i løpet av 12 måneder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...