Gjest GA Skrevet 25. desember 2005 Skrevet 25. desember 2005 Guttungen på 6,5 har hosta i 3-4 uker nå, og vi har holdt ham unna den nye kusina si, av frykt for bl.a. RS-virus. Vi vet ikke om det er det han har, men vil helst ikke utsette babyen for noe. Tror dere han kan være i samme rom som babyen hvis han ikke går bort til henne, og går ut hvis han må hoste? Nå hoster han mest om morgenen og etter at han har løpt(blitt andpusten) Er man smittefarlig sålenge man hoster? Hvordan vet man om store unger har RS-virus? Det er ingen andre i familien som hoster, jeg har tatt sjansen på å besøke mor og barn, bare vasket meg godt først... _hun er bare helt nydelig :-) 0 Siter
nanna Skrevet 25. desember 2005 Skrevet 25. desember 2005 Jeg syns du skal la det være opp til foreldrene til den nyfødte. Jeg ville antageligvis ikke tatt sjansen, verken som tante eller mor. 0 Siter
Gjest dina2 Skrevet 26. desember 2005 Skrevet 26. desember 2005 hør med foreldrene, jeg hadde ikke villet det. 0 Siter
Niobe Skrevet 26. desember 2005 Skrevet 26. desember 2005 Nei, hadde jeg vært mamma til 6-åringen så ville jeg ikke tatt ham med, og hadde jeg vært mamma til den nyfødte så ville jeg ikke hatt ham på besøk... 0 Siter
PieLill Skrevet 26. desember 2005 Skrevet 26. desember 2005 Gratulerer med niesa! ;-) Jeg ville verken tatt med en hostende seksåring eller ønsket besøk av noen småsyke til en liten baby. Visse ting ønsker man ikke å dele med små mennesker man er glad i. mvh 0 Siter
Velouria Skrevet 27. desember 2005 Skrevet 27. desember 2005 Sikkert ikke så lurt, de fleste vil ikke ha sånne besøk nå de ha en ny baby. 0 Siter
Poppy Skrevet 29. desember 2005 Skrevet 29. desember 2005 rs kan smitte i flere uker og er alvorligst for de minste . 90 % av alle toåringer har hatt rs og man kan bli smittet flere ganger . Men siden storebarn/voksne ikke har så trange luftvereier , og godt immunforsvar blir vi ikke så syke . derfor ville jeg ikke tatt med en syk 6 åring . http://www.lommelegen.no/art/art2402.asp 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.