Gå til innhold

Hostende 6-åring besøke nyfødt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Guttungen på 6,5 har hosta i 3-4 uker nå, og vi har holdt ham unna den nye kusina si, av frykt for bl.a. RS-virus. Vi vet ikke om det er det han har, men vil helst ikke utsette babyen for noe.

Tror dere han kan være i samme rom som babyen hvis han ikke går bort til henne, og går ut hvis han må hoste? Nå hoster han mest om morgenen og etter at han har løpt(blitt andpusten) Er man smittefarlig sålenge man hoster?

Hvordan vet man om store unger har RS-virus?

Det er ingen andre i familien som hoster, jeg har tatt sjansen på å besøke mor og barn, bare vasket meg godt først... _hun er bare helt nydelig :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns du skal la det være opp til foreldrene til den nyfødte. Jeg ville antageligvis ikke tatt sjansen, verken som tante eller mor.

Skrevet

Nei, hadde jeg vært mamma til 6-åringen så ville jeg ikke tatt ham med, og hadde jeg vært mamma til den nyfødte så ville jeg ikke hatt ham på besøk...

Skrevet

Gratulerer med niesa! ;-)

Jeg ville verken tatt med en hostende seksåring eller ønsket besøk av noen småsyke til en liten baby.

Visse ting ønsker man ikke å dele med små mennesker man er glad i.

mvh

Skrevet

Sikkert ikke så lurt, de fleste vil ikke ha sånne besøk nå de ha en ny baby.

Skrevet

rs kan smitte i flere uker og er alvorligst for de minste . 90 % av alle toåringer har hatt rs og man kan bli smittet flere ganger . Men siden storebarn/voksne ikke har så trange luftvereier , og godt immunforsvar blir vi ikke så syke . derfor ville jeg ikke tatt med en syk 6 åring .

http://www.lommelegen.no/art/art2402.asp

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...