Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Min datter er 11 år og fortsatt tidvis sengevæter. Hun har nå fått mensen og dette gjør det jo selvsagt enda verre. Vi har vært til lege flere ganger. Hun har prøvd det meste men uten hell. Vår huslege foreskrev full røntgen/ultralyd undersøkelse men fra klinikken fikk vi svar tilbake at vår datters situasjon ikke var alvorlig nok (!). Vi er ganske fortvilet på henens vegne. Har du noen tips?

Medfølende og fortvilet pappa.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/211691-11-%C3%A5r-og-sengev%C3%A6ter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 3 måneder senere...

Jeg fikk henvisning til barneklinikken med datteren min, hvor hun har vært til utredning og oppfølging i lange tider for sengevæting. For henne fungerte det ikke med Minirin, hun sov for tungt til å kunne stå opp om natta og gå på do, og det hjalp ikke at hun drakk mindre etter klokka fem på ettermiddagen.

Hun fikk målt resturin, og ved UL ble det funnet ut at hun hadde for liten blærekapasitet, og for mye resturin. Hun fikk en tablettkur som heter Dridase, som ikke er registrert i Felleskatalogen, for å utvide blærekapasiteten. Det har hjulpet til en viss grad, kapasiteten er større og hun skvetter ikke så ofte på seg som før, men fremdeles er det ikke bra... Her i huset brukes det bleier hver eneste natt, og hun blir også elleve nå snart.

Bytt lege, om dere ikke blir tatt på alvor, og be om henvisning til utredning. Kan ikke skjønne hvorfor dere skal bli avvist...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...