Gå til innhold

7 års grense på kino

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kan du, men akkurat Charlie og sjokoladefabrikken ville jeg ikke tatt med en 4-åring på. Den er SKUMMEL!

Niesa mi, som er veldig filmvant, så den i høst. Hun er 4,5 år og snakker fremdeles om hvor skummel filmen var. Hun vil ALDRI se en så skummel film mer, sier hun. Hun gjemte seg på fanget til farmora si og nektet å se.

Ja, det kan man, men jeg ville heller sett den selv først slik at jeg kunne vurdere om den passet for 4 åringen min. Vi har sett den med vår fireåring, men vi har også lest boken først, så jeg tror det var avgjørende for at hun syns den var grei å se. Vi så den også her hjemme, jeg tror nok at å se den på kino ville blitt litt for voldsomt på henne.

Annonse

Ja, det _kan_ du. Men jeg ville heller tatt med en fireåring på en film barnet kunne ha mer glede av. Og du risikerer et skremt barn og dårlig nattesøvn i etterkant.

Jeg forsøker med vekslende hell og ikke blassere ungene for tidlig. Er det ikke mange andre filmer som vil passe bedre?

mvh

Jeg skjønner meg ikke på de foreldrene som stadig skal tøye ut aldersgrensene på kino/film. Det er faktisk en GRUNN til at de er satt der. Og selv om det KAN gå greit for ditt barn, er det sannelig en risk å ta. Hvorfor i all verden skal man utsette sine barn for slik risk?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...