Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

...den evige natteravn...

vell, dine opplevelser. eller mer opplysning en jeg kunne finne selv. Kanksje du har en link?

Finner du ikke noe på Google? Det ligger 95 linker om Strattera der, noe må vel kunne være nyttig?

Ellers kan du gå inn på Statped.no på spørsmål/svar, der er det fagfolk som sitter og svarer.

Så litt om mine erfaringer...

Har to barn som har brukt Strattera, men hos den ene var det ingen effekt og den andre fikk bare bivirkningene.

Strattera er et ikke sentral stimulerende middel med en virkningstid på inntil 24 timer. Mange får en dose i døgnet og noen tar to. På lik linje med de sentralstimulerende medikamentene er det individuelt hvor lenge de virker.

Strattera skal økes gradvis over en periode og det kan ta mange uker før den virker optimalt. En mor fortalte at med hennes barn hadde det tatt 4 mnd før virkningen kom, men for de fleste tar det ikke så lang tid.

Prøv Google igjen så finner du mye nyttig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/211741-strattera/#findComment-1547695
Del på andre sider

Finner du ikke noe på Google? Det ligger 95 linker om Strattera der, noe må vel kunne være nyttig?

Ellers kan du gå inn på Statped.no på spørsmål/svar, der er det fagfolk som sitter og svarer.

Så litt om mine erfaringer...

Har to barn som har brukt Strattera, men hos den ene var det ingen effekt og den andre fikk bare bivirkningene.

Strattera er et ikke sentral stimulerende middel med en virkningstid på inntil 24 timer. Mange får en dose i døgnet og noen tar to. På lik linje med de sentralstimulerende medikamentene er det individuelt hvor lenge de virker.

Strattera skal økes gradvis over en periode og det kan ta mange uker før den virker optimalt. En mor fortalte at med hennes barn hadde det tatt 4 mnd før virkningen kom, men for de fleste tar det ikke så lang tid.

Prøv Google igjen så finner du mye nyttig.

På straterra.no er det informasjon om straterra. Hvis du går på adhd-foreningen.no og ser under brosjyrer mine jeg selv bruker straterra og jeg kan fortelle deg at ingen adhd medisin er bedre

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/211741-strattera/#findComment-1547926
Del på andre sider

...den evige natteravn...

På straterra.no er det informasjon om straterra. Hvis du går på adhd-foreningen.no og ser under brosjyrer mine jeg selv bruker straterra og jeg kan fortelle deg at ingen adhd medisin er bedre

Skjønner ikke helt hva du mener med svaret ditt, men det var kanskje ikke til meg.

Men uansett går det ikke ann å si at "ingen ADHD medisin er bedre".

Det er veldig individuelt hvordan personer respondere på de forskjellige medikamentene. Det som passer for en passer nødvendigvis ikke for en annen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/211741-strattera/#findComment-1548167
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...