Gå til innhold

vekt.


Gjest (Anonymous)

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

vekt

Jeg lurer på om det er sant det som sies med vektreduksjon i forhold til amming,jeg fullammer gutten min som nå snart er 5 mnd,har i de siste 2 ukene begynt og gå ned i vekt,er det sånn at du går mer og mer ned i vekt jo lenger du ammer,eller stopper det og stabiliserer seg. Visst dette forsetter så er det ikke mye som kommer til og være igjen av meg. Kan noen fortelle meg litt om dette med vekt og amming..

- (Anonymous)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære Anonymous. Vektreduksjonen avhenger av amme hyppighet, matinntak og mosjon. Etterhvert som amme hyppigheten reduseres så stabiliserer også vekten seg for de fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Forbrenningen hos de fleste øker jo endel under amming, og dersom du mosjonerer litt og spiser fornuftig skal det ingenting til for å gå ned litt! Da jeg ammet sønnen min gikk jeg ned nesten 20 kilo fra før fødselen og de første 5 månedene. JEg veide 82 kilo da jeg fødte ham, o g på det minste veide jeg 62 kilo. MEn gikk opp igjen ca. 5 der jeg stabiliserte meg etter ammingen. JEg gikk tur med vogna nesten daglig, men spiste ikke spes. lite. MASSE sjokolade ihvertfall!!! Tulla mi' er nå snart 6 uker, og jeg har gått mindre turer pga været. Allikevel har jeg gått ned fra 78 kilo (før fødsel) og til 70 kilo. REgner med å fortsette å gå ned endel. Gjrø ingenting for det, og er veldig lykkelig for ammingens effekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...