Gå til innhold

Stadig tilbakevendende feber

Anbefalte innlegg

Hei!Har en sønn på 4 år som det siste året har ofte vært plaget av feber. 2 til 3 ganger mnd. Det starter med at han blir slapp og utilpass og så stiger krops temperaturen opp til 38 - 38,5. Det går som regel over i løpet av en dag eller to. Men ofte hoster han og snørrer en 7-14 dager etter på. Nå i desember har han hatt 3 runder med feber samt en runde med brennkopper som kom etter en av feberperiodene. Formen hans har vært veldig variabel i høst. Men generelt sett så synes jeg at han oftere er sliten og trøtt en det han var før.Har vært hos fastlegen/legevakt med han en del av gangene han vært syk. Men bortsett fra Brennkoppene har de ikke funnet noe. Konklusjonen blir som regel at han har en virusinfeksjon. Og så blir det ikke gjort noe mere med det.Ingen av de andre familie medlemene er like mye syk som han. Så jeg begynner å tro at det kan skyldes andre årsaker.Kan jeg kreve at fastlegen sender han videre til noen spesialister for nærmere utredning? Har ønsket ovenfor fastlegen at det blir tatt flere tester av han. Men han sier det er virus og ingen ting å gjøre med det.Hva bør vi gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/211809-stadig-tilbakevendende-feber/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Minste jenta vår(snart 4) har vært mye syk de siste 3 årene. (De andre har vært normalt syke) For det meste feber og virusinfeksjoner. Legene har ikke kunnet hjulpet med noe for det. Homopat ble reddningen for oss. Har hatt kontakt etter behov de siste 2,5 årene. Virkningen har vært gangske umidelbar og nå har hun vært feberfri i flere måneder etter en dårlig start på høsten. Var i utgangspunktet skeptisk men så det som eneste løsning. Det er så slitsomt med feber et par ganger i måneden.

kakki1365380609

Hei

Jeg har en sønn som også har feberperioder innimellom og oftere enn de andre. Han har store mandler og snorker masse om natten. Jeg mistenker mandlene jeg og har tenkt å ta ham med til fastlegen for vurdering. Jeg ser for meg puss og slikt som ligger på mandlene og blusser opp og gir feber. Men dette er bare noe jeg tror da.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...