Gå til innhold

Sosialrapport sendt Bufetat Sør

Anbefalte innlegg

thuva1365380402

Da ble vår andre adopsjonssøknad sendt Bufetat Sør 15. desember.

Vi leverte søknaden til barnevernet 15. november, og avtalte første hjemmebesøk 24. november. Men det måtte vi avlyse da vi ble syke. Min mann jobber nå i Oslo sånn at han ikke er hjemme hver dag, og vi spurte da hun i barnevernet om hun ikke kunne komme en fredagskveld. Regnet egentlig ikke med det, men tenkte det ikke gjorde noe om vi spurte. Og jo da, fredag 2. desember på formiddagen ringte hun og sa hun kunne komme samme kveld. Det var kjempeflott. Hun brukte jo tross alt av sin fritid og til og med en fredagskveld. Neste møte hadde vi på hennes kontor lørdag 10. desember. Og allerede 14. desember ringte hun og sa at sos.rapporten var ferdig til underskrift. Meningen var at jeg skulle komme å hente den hos henne, men jeg jobbet den dagen. Så hun tilbød seg å kjøre å legge den i vår postkasse. Snakk om service. Dagen etter var vi og leverte den på barnevernet, og samme dag, 15. desember, ringte hun og sa at den var helt ferdig og ble sendt Bufetat Sør samme dag.

Jeg har skrytt veldig av henne, og det tror jeg hun setter pris på. Vi var også i avisen i sommer, og da fikk hun også skryt av oss pga rask behandling. Vi hadde henne som saksbehandler også første gangen vi adopterte.

Så nå er det bare å vente på godkjennelsen. Håper det går raskt unna i Reg. Sør.

Er det noen som vet noe om ventetidene der for øyeblikket?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/211912-sosialrapport-sendt-bufetat-s%C3%B8r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

thuva1365380402

Vi venter på Bufetat Sør - 2 mnd for andre+ søkere er forespeilet.

Snakket med noen på juletrefest i dag. Og de har nå ventet i 4 mnd i Region Sør, og de må ha flere tilleggsopplysninger. De har visst vært veldig stivbeinte ettersom hun sa. Dette er deres andre adopsjon. Og jeg som trodde at vi skulle slippe med ca. 3 mnd behandlingstid.

Gjest chinamom

Snakket med noen på juletrefest i dag. Og de har nå ventet i 4 mnd i Region Sør, og de må ha flere tilleggsopplysninger. De har visst vært veldig stivbeinte ettersom hun sa. Dette er deres andre adopsjon. Og jeg som trodde at vi skulle slippe med ca. 3 mnd behandlingstid.

Jeg har forstått det slik at søknadsbunkene er delte. 2+ søkere som har kommet inn til Bufetatsør etter pålegget om 1 måneds behandlingstid, dvs. slutten av oktober en gang, har fått beskjed om 2 måneders behandlingstid. De som kom inn før den datoen behandles etter gamle regler dessverre.

Har forøvrig også hørt at de er spesielt stivbente.

Vi får bare krysse fingrene for at ventetiden går ned for oss alle. Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...