Gå til innhold

Den første tannen er komt...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du trenger ikke tannkrem ennå egentlig, mem hvis du vil så kan du bruke en knapt synlig mengde på tannbørsten. Vi stakk bare tuppen på børsten borti åpningen på tuben i begynnelsen.

Puss fra første tann - det er viktig med gode rutiner med en gang.

Du trenger ikke tannkrem ennå egentlig, mem hvis du vil så kan du bruke en knapt synlig mengde på tannbørsten. Vi stakk bare tuppen på børsten borti åpningen på tuben i begynnelsen.

Puss fra første tann - det er viktig med gode rutiner med en gang.

Men skal jeg bruke vanlig tannkrem da, eller finnes det en spes for små? Hun kommer vel til å svelge tannkremen, men det gjør kanskje ikke noe det !?

Men skal jeg bruke vanlig tannkrem da, eller finnes det en spes for små? Hun kommer vel til å svelge tannkremen, men det gjør kanskje ikke noe det !?

Bruk gjerne barnetannkrem, den har en søtere smak. Mine vil ikke ha annet enn Solidox sin, Cubix. Jeg har noen ganger tatt feil og gitt dem voksentannkrem av ulike typer og de får helt hetta, den er tydeligvis for sterk ennå.

Tidligere hadde ikke barnetannkremen anbefalt fluormengde, men det ble det rettet på for noen år siden så nå skal den være like god som den vanlige.

Jeg slenger meg på Melissa sin anbefaling. Kjøp den tannkremen du får på apoteket, den med teletubbies på. Knall!

Annonse

Gratulerer med tann nummer 1 :-). På apoteket har de en Teletubbie tannkrem som begge mine elsker ihvertfall. Det er vist også denne som kom best i i forhold til mengde flour+ at den er helt grei å svelge.

Jo takk takk =) Synes den er så søt den lille tannen hennes.. Litt artig =)

Annonse

Vi har faktisk bare pusset med vann foreløpig, men skal snart finne frem tannbørsten.

Det viktigste er at babyen blir vant til tannbørsten, at tenner pusses hver morgen og kveld, og at det er mamma eller pappa som pusser først. Kvaliteten på tannpussen den første tida er det nok ikke så farlig med. ;)

Vi pusser først litt, så får hun leke og pusse litt med tannbørsten etterpå, men ikke lenger enn at hun bare biter på den og ser på den.

Grattis med tann! Den neste kommer sikkert om en uke eller to. ;)

Nå er Karmøy temmelig langt unna Østlandet... ;o)

Norge består av mer enn Østlandet. Og Kverulanta sa at hun "aldri har hørt, eller i hvertfall ikke lest, ordet".

Så om det ikke kan høres på øst, nord- eller sørlandet, så er da visstnok også vestlandet et sted der språklyder forekommer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...