Gå til innhold

Den første tannen er komt...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest trultemor25

Så små barn skjønner vel ikke at de ikke skal svelge tannkremen, så jeg ville ikke brukt tannkrem ennå. Når vesla mi får tenner kommer jeg til å pusse litt på den hver dag, sånn at hun blir vant til at tenner skal pusses. Jeg har allerede tannbørsten klar, det er en sånn en med svært rundt håndtak som kan bites på.

Gratulerer med første tann! Jeg driver og venter på første tanna selv, selv om det ennå kan gå flere måneder. Lykke til med pussen. :)

Så små barn skjønner vel ikke at de ikke skal svelge tannkremen, så jeg ville ikke brukt tannkrem ennå. Når vesla mi får tenner kommer jeg til å pusse litt på den hver dag, sånn at hun blir vant til at tenner skal pusses. Jeg har allerede tannbørsten klar, det er en sånn en med svært rundt håndtak som kan bites på.

Gratulerer med første tann! Jeg driver og venter på første tanna selv, selv om det ennå kan gå flere måneder. Lykke til med pussen. :)

Det gjør ingenting om barna svelger litt tannkrem, man bruker bare bittelitt :)

Det er så lite tannkrem som blir brukt at det er ikke farlig om de svelger det. :-)

hehe det er ikke tannkrem i metervis det er snakk om her da.

Annonse

Jo takk =)

Har en sånn tannbørste med bitering på vi også.. Så kanskje hun synes det er litt gøy også =) Den er så liten å søt den lille tannen hennes så det er best jeg passer på den og pusser den godt =)

En trønder ville sagt "deinn første tainna har kåmme". :o)

På Sørlandet (Kristiansand-Mandal) kan man si enten "den første tanna har komt" eller "den første tanna har/he komme" - ihvertfal ikke "kommet"... det er det nok bare østlendinger som sier. Men det er jo det som er riktig grammatisk skrivemåte da.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...