Gå til innhold

Hva ville dere ha gjort?

Anbefalte innlegg

Gjest trenger litt råd..

Sambo har en farfar som de igrunn har dårlig kontakt med etter at han og farmoren gikk fra hverandre for lenge siden.. Jeg har vært sammen m sambo i 6 år og har truffet han kun engang..

Han har aldri (som jeg vet om) gitt noe julegave til sambo (etter at han og farmoren gikk fra hverandre).. Nå har vi en liten datter på 8mnd og nå fikk hun plutselig gave til jul. (sambo også) og vi hadde jo ikke kjøpt noe til han siden vi ikke har noe kontakt med han.. Men hadde jo selvsagt kjøpt te de andre oldeforeldrene til vår datter.. det jeg da lurte på var om dere ville sendt et kort eller noe m bilde av jenten på som en takk da? selvom vi ikke har noe særlig kontakt egentlig.. han har aldri sett henne..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/211990-hva-ville-dere-ha-gjort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Helt klart, det er jo vanlig folkeskikk å takke for en gave da.

Historien deres er spesiell, men ikke så spesiell at mannen ikke fortjener en takk.

Hadde han vært stygg, slem ol. så hadde jeg sakt noe annet, men har har vi med å gjøre en type som antagelig var for slapp til å følge opp alle ting som hans kone antagelig sto for når de var sammen...eller noe i den dur.

Uansett, han har sendt gave til begge og jeg synes vel et kort, evnt. påklistret en konfekteske, twistpose el. er på sin plass.

Gjest ikkeforåværeslem

Historien deres er spesiell, men ikke så spesiell at mannen ikke fortjener en takk.

Hadde han vært stygg, slem ol. så hadde jeg sakt noe annet, men har har vi med å gjøre en type som antagelig var for slapp til å følge opp alle ting som hans kone antagelig sto for når de var sammen...eller noe i den dur.

Uansett, han har sendt gave til begge og jeg synes vel et kort, evnt. påklistret en konfekteske, twistpose el. er på sin plass.

Psst.. Har lagt merke til dette noen ganger, Ramina. Det skrives sagt, ikke sakt. "Nå har jeg sagt det".

Gjest trenger litt råd..

Jo normal folkeskikk er det jo å takke for gaver.. Men pleier dere å sende kort å takke eller takke på andre måter ved fjerne slektninger også eller? Ble litt usikker på om det er flere jeg bør sende til =) Men tenkte no egentlig at siden dette egentlig er oldefaren og dermed egentlig litt nært så sku jeg sende til han.

Jo normal folkeskikk er det jo å takke for gaver.. Men pleier dere å sende kort å takke eller takke på andre måter ved fjerne slektninger også eller? Ble litt usikker på om det er flere jeg bør sende til =) Men tenkte no egentlig at siden dette egentlig er oldefaren og dermed egentlig litt nært så sku jeg sende til han.

Nå har vi vel aldri fått gaver av folk vi liksom ikke har "forventer" gaver av...

Men skulle det skjedd så hadde jeg nok helt klart sendt et lite kort/bilde i ettertid, takket for gaven og ønsket "godt nytt år".

Gjest trenger litt råd..

Nå har vi vel aldri fått gaver av folk vi liksom ikke har "forventer" gaver av...

Men skulle det skjedd så hadde jeg nok helt klart sendt et lite kort/bilde i ettertid, takket for gaven og ønsket "godt nytt år".

Men har barna fått av slektninger som ikke har fått av de? Hun fikk feks av en tante og onkel av hennes farmor...

Annonse

Men har barna fått av slektninger som ikke har fått av de? Hun fikk feks av en tante og onkel av hennes farmor...

Nei...de gir til dem de får av.

Kan tenke meg det kan bli mye styr som du forteller om hvis man har stor familie med mange nære og fjerne medlemmer - vi har altså meget liten familie vi da.

Men jeg hadde laget et koselig vinterkort alikavel jeg da, takket for gaven, ønsket godt nytt år og kanskje fortalt litt rundt gaven.

"Hun liker godt rosa så genseren falt i smak"

"Lampa henger oppe allerede"

"Bilen står til pynt på favoritthylla hans"

osv.

Koselig det da :)

Det synes jeg dere skal gjøre! Send bilde og skriv tusen takk for gaven og det var koselig etc.

Kanskje det er hans måte å "strekke ut en hånd på"?

(eller kanskje han hat fått seg dame, og hun ordnet det for ham? Det skjedde med onkelen til min mann! Plutselig fikk ungene jule- og bursdagsgaver *lol*)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...