Gå til innhold

Agressjon - bivirkning etter MMR-vaksine?-Haster!

Anbefalte innlegg

Sønnen min (16mnd) fikk MMR-vaksinen for halvannen uke siden. I mellomtiden har han hatt to ganger sprukket trommehinne og kontinuerlig antibiotika. Idag fikk han en ny type som tydeligvis virker på infeksjonssymptomene.

Han har imidlertid skiftet personlighet. Han er svært frustrert og tenner for den aller minste ting (og ingenting). Har prøvd smertestillende med bare delvis effekt. Problemet med sinnet hans er at han slår hodet sitt mot alt hardt han kommer over, så jeg kan ikke slippe han et øyeblikk! Han skriker hysterisk og tilsynelatende rasende (slik som storesøster når hun virkelig fikk trassanfall) og han er tilnærmet umulig å stoppe. I korte tidsrom roer han seg og vandrer lykkelig omkring, men det varer bare til noe butter litt igjen.

Dette høre kanskje bare ut som en liten gutt med en litt dårlig dag, men saken er at denne gutten har hittil vært tålmodigheten selv, som ikke har vist mer en antydning til trass og han har alltid vært lett å roe og overtale.

Kan det være vaksinen? Er helt opprådd. Får knapt skiftet (bæsje)bleier eller gjort noe som helst annet med han.Og jeg kan ikke bare overse han og se om det gir seg, for da skader han seg selv. Han har en svær blårød kul i pannen etter å smelt huet i sengegjerdet, veggen og gulvet!

Fortsetter under...

Det er kanskje ikke noe rart gutten er frustrert når han er uggen etter ørebetennelse, antibiotika + akkurat har tatt vaksine...

Min gutt kom forresten i skikkelig trassalder omtrent på den alderen, med hysteriske hyleanfall når ting gikk ham imot.

Så det kan jo hende det er en kombinasjon av vondter og trassalder?

Med både vaksine og antibiotika så vil kroppen bli belastet. Jeg vil påstå at ja, det kan være kombinasjonen av vaksine og antibiotika som gir han sinneanfall. Er han ferdig med kurene? Evt hør med lege om å gi litt mindre dose?

Det er kanskje ikke noe rart gutten er frustrert når han er uggen etter ørebetennelse, antibiotika + akkurat har tatt vaksine...

Min gutt kom forresten i skikkelig trassalder omtrent på den alderen, med hysteriske hyleanfall når ting gikk ham imot.

Så det kan jo hende det er en kombinasjon av vondter og trassalder?

Har tenkt trassalder, men føler at sannsynligheten er liten for at det er årsaken når det er så mye annet inn i bildet.

Tror nok han er uggen, men han var ikke på langt nær så ille rett før de gangene trommehinna sprakk, og det er jo kjempevondt, så jeg syntes det var litt rart at han skulle bli så intens... Skulle gjerne sluppet vaksinen nå, men etter nyttår er det oppstart i barnehagen, og jeg ville ikke at han skulle behøve å slite med den da.Hadde dessuten allerede utsatt den to ganger pga antibiotikakurer, til tross for at helsestasjonen mente det ikke var noe problem å ta vaksinen mens man går på antibiotika.

Da han fikk vaksinen var han frisk og medisinfri, men tre dager etter braste det løs igjen.... sprukken trommehinne og full pakke, stakkars!

Med både vaksine og antibiotika så vil kroppen bli belastet. Jeg vil påstå at ja, det kan være kombinasjonen av vaksine og antibiotika som gir han sinneanfall. Er han ferdig med kurene? Evt hør med lege om å gi litt mindre dose?

Skulle gjerne sluppet vaksinen nå, men etter nyttår er det oppstart i barnehagen, og jeg ville ikke at han skulle behøve å slite med den da.Hadde dessuten allerede utsatt den to ganger pga antibiotikakurer, til tross for at helsestasjonen mente det ikke var noe problem å ta vaksinen mens man går på antibiotika.

Da han fikk vaksinen var han frisk og medisinfri, men tre dager etter braste det løs igjen.... sprukken trommehinne og full pakke, stakkars!

Igår begynte han på ny type (7-dagers), for den første tok ikke ørebetennelsen, bare halsbetennelsen. Legene vil nok ikke ta sjansen på å redusere noe på medsinene nå, for nå bare MÅ han bli og holde seg. Han har hatt 4 kurer siden midten av november og like mange trommehinnesprekk! Bakterien han har nå var den samme som for to kurer siden, så jeg er ganske betenkt. Kommer til å satse alternativt etter nyttår!

Heldigvis har han roet seg nå mot kvelden, så kanskje det verste er over...

Skulle gjerne sluppet vaksinen nå, men etter nyttår er det oppstart i barnehagen, og jeg ville ikke at han skulle behøve å slite med den da.Hadde dessuten allerede utsatt den to ganger pga antibiotikakurer, til tross for at helsestasjonen mente det ikke var noe problem å ta vaksinen mens man går på antibiotika.

Igår begynte han på ny type (7-dagers), for den første tok ikke ørebetennelsen, bare halsbetennelsen. Legene vil nok ikke ta sjansen på å redusere noe på medsinene nå, for nå bare MÅ han bli og holde seg. Han har hatt 4 kurer siden midten av november og like mange trommehinnesprekk! Bakterien han har nå var den samme som for to kurer siden, så jeg er ganske betenkt. Kommer til å satse alternativt etter nyttår!

anbefaler fotsone terapi. En snill terapiform uten store smerter... god bedring, håper dere får en rolig natt...

Annonse

Jeg hadde også satset på å gjøre noe som styrker immunforsvaret hans, og evt. klarer å roe ned temperamentet. Jeg hadde satset på homeopati. Sjekk www.nhl.no for å finne en nær deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...